۰

۱۵۳ روز سالم ازابتدای سال ۹۴ در هوای پایتخت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۲۰
۱۵۳ روز سالم ازابتدای سال ۹۴ در هوای پایتخت
محمد رستگاری با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه فصل وارونگی هوا نزدیک می شود کارگروه کاهش آلودگی هوا برای تاکید بر اجرای دقیق تر تکالیف دستگاههای اجرایی تشکیل جلسه داد.

به گفته وی در این کارگروه گزارشی از وضعیت کیفیت هوای تهران از ابتدای سال ۹۴ ارائه شد که بر اساس آن در این مدت هوای پایتخت ۱۰ روز پاک، ۱۵۳ روز سالم، ۴۳ روز ناسالم و یک روز بسیار ناسالم را پشت سر گذاشته است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست تهران اظهار داشت: سال گذشته در مدت مشابه، هوای تهران ۷ روز پاک، ۱۴۸ روز سالم و ۵۲ روز ناسالم را سپری کرد و هیچ روز بسیار ناسالمی در پایتخت ثبت نشد.

وی با بیان اینکه آمار نشان دهنده بهبود نسبی در کیفیت هوای تهران است تصریح کرد با این حال اقدامات زیادی برای رسیدن به شرایط مطلوب مورد نیاز است.

رستگاری تاکید کرد: در این جلسه تشدید برخورد با خودروهای دودزا از جمله وظایفی بود که به نمایندگان پلیس راهور یادآوری شد:

وی افزود: همچنین دستگاههایی که بر اساس مصوبه اردیهبشت ماه ۱۳۹۳ موظف بودند که عملکرد خود را در خصوص کاهش آلودگی هوا ارائه دهند گزارشی در این کارگروه ارائه دادند.

معاون نظارت و پایش محیط زیست تهران یادآور شد: بر این اساس اداره کل منابع طبیعی استان اقداماتی را که در راستای منشاء یابی گردو غبار در سطح استان و کاهش ریزگردها انجام داده است، ارائه داد. همچنین مقرر شد کارگروهی تخصصی با محوریت محیط زیست و منابع طبیعی در استان تهران با مشارکت استانهای مجاور تشکیل شود تا بتوان اثرات منشاء های گردوغبار در این استانها را بر کیفیت هوای پایتخت بررسی و راهکارهای عملیاتی را ارائه داد.

به گفته وی تمام دستگاههای اجرایی موظف شدند که گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه کارگروه کاهش آلودگی هوا ارائه دهند تا این دبیرخانه گزارش را جمع بندی و به هیئت دولت ارسال کند.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۱۲۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.