۰

سفیر سابق ایران: عربستان در حال آموزش ۵ هزار تروریست در شرق ایران است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۳
«رضا سجادی» سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران خلال سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در یادداشتی که به زبان روسی منتشر شده است، به اظهار نظر درباره فعل و انفعال‌های جدید منطقه پرداخت.

بر اساس این گزارش، سجادی در یادداشت خود اذعان داشت عملیات آمریکا متمرکز بر نبرد علیه داعش یا نابودی آن نیست بلکه این کشور در صدد کنترل آن‌ها و استفاده از تروریست‌ها علیه دشمنان خود است.

از دیدگاه سفیر سابق ایران در روسیه، آمریکا و متحدان منطقه‌ایش جدیتی در نبرد علیه داعش ندارند. منبع اصلی تروریست‌ها در وهابیون عربستان سعودی با ایده‌های دافرزاط گرایانه هستند. وهابیونی که متحد اصلی آمریکا در منطقه هستند. و هم‌اکنون نیز عربستان سعودی در حال آماده سازی و کمک به ۵ هزار تروریست در یک کشور واقع در شرق ایران است. عربستان در همین کشور واقع در شرق ایران از ۲۰ هزار مدرسه دینی حمایت مالی می‌کند. اگر آمریکا واقعا خواهان نبرد با تروریست‌ها است پس چرا بر عربستان سعودی فشار وارد نمی‌کند تا آموزش‌ا خرابکاران و مدارس دینی افراطی در یک کشور همسایه ایران را متوقف کند؟

سجادی در ادامه با شاره به حضور ۵ هزار تروریست در کشور افغانستان و حمایت عربستان از آن‌ها نوشت: این خرابکاران با حضور در افغانستان می‌توانند به راحتی وارد خاک ایران شوند. آن‌ها با حضور در افغانستان به راحتی قادرند وارد خاک روسیه و ترکمنستان و آسیای مرکزی شوند. همچنین آن‌ها قادرند از خاک افغانستان وارد چین شوند.

سفیر سابق ایران در روسیه سپس با اشاره به عملیات سوریه نوشت: آن‌چه که ما و روسیه در سوریه انجام می‌دهیم مایه مباهات است و نسل آینده از آن به عنوان نقطه تحولی در تاریخ یاد خواهد کرد.

وی در خاتمه با اشاره به اهداف ائتلاف ایران و روسیه در منطقه و ایستادگی برابر آمریکا نوشت: ما آتش این اتفاقات را از ناحیه آمریکا، عربستان و ترکیه می‌دانیم و خواهان متوقف کردن نسل کشی در سوریه هستیم. ما در حال نبرد با موجوداتی هستیم که قلب انسان مرده را از سینه خارج می سازند. ما از اهالی کشورهای خود دفاع می‌کنیم و مجبور به مغلوب ساختن دشمن در خارج از مرزهای ایران و سویه هستیم تا آن‌ها علیه مسکو و تهران عملیاتی انجام ندهند.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۱۲۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.