۰

بازیگر زن هالیوود به دنبال پایان کاری که اوباما از انجامش عاجز بود

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
بازیگر زن هالیوود به دنبال پایان کاری که اوباما از انجامش عاجز بود
استیوکارل، الن دی‌جنر، جنیفر لارنس، یوکو اونو، ریس ویترسپون و بسیاری دیگر از هالیوودهای مشهور از این کمپین حمایت کرده‌اند. هدف این کمپین جلوگیری از دسترسی جنایت‌کاران، اشرار محلی و بیماران روحی روانی به اسلحه گرم است. یکی دیگر از اهداف این حرکت کنترل دسترسی کودکان به سلاح گرم است.

دو هفته پیش از این فردی مسلح با ورود به دانشگاهی در اورگان، ۹ نفر را با شلیک گلوله به قتل رساند، این کشتار یکی از مرگبارترین کشتارهای دو سال اخیر آمریکا لقب گرفت. علیرغم این اتفاق، جولیان مور اعلام کرده محرک اصلی او در راه‌اندازی این کمپین تیراندازی مرگباری بود که سال ۲۰۱۲ در مدرسه‌ای در سندی‌هوک کانتیکت اتفاق افتاد.

مور در گفت‌وگویی با نشریه پیپل در این باره گفت : «زمانی که تیراندازی سندی‌هوک به وقوع پیوست، تمام تلاشم این بود که اخبار آن را از دختر نوجوانم پنهان کنم. پس از آن به عنوان یک مادر احساس مسئولیت می‌کردم که کاری در این باره انجام دهم.»

این بازیگر فوریه سال گذشته به خاطر بازی در فیلم «همچنان آلیس» جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد.

باراک اوباما پس از حادثه تیراندازی دبستان سندی‌هوک برای محدود کردن قوانین مالکیت و استفاده از سلاح گرم تلاش بسیاری کرد، اما اقدام‌های او موثر واقع نشد. او پس از تیراندازی اورگان باز هم خواسته‌های خود را تکرار کرد که این‌بار نیز با اعتراض طرفداران قانون آزادی سلاح مواجه شد.
مرجع : جام‌نیوز
کد مطلب : ۶۱۳۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.