۰

چگونه از تولیدکنندگان محصولات غیر استاندارد خسارت بگیریم

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۰
به دنبال انتقاد بولتن نیوز، از مسوولان سازمان استاندارد، که چرا پاسخ به انتقادها و بهبود شرایط کیفیت و استاندارد را به آینده واگذار می کنند یکی از مسوولان سازمان استاندارد اعلام کرد که مردم و مصرف کنندگان می توانند به سازمان ملی استاندارد شکایت کنند و این شکایت ها توسط کارشناسان بررسی می‌شود. 
 
در مطلبی با عنوان " مسوولان سازمان استاندارد همه چیز را به آینده واگذار کردند" به ضرورت برخورد به موقع با طیف وسیع کالاهای غیر استاندارد نظیر یخچال فریزر سامسونگ، گوشی های همراه سامسونگ که دائم هنگ می کند، آبلیمو و آب معدنی و کالاهای دیگر، توجه شده است و سخنان مسوولان سازمان استاندارد که مسائلی مانند ایجاد راهبرد، قانون سخت گیرانه، تحریم و... را مطرح کرده و بهبود شرایط را به آینده موکول کرده بودند، انتقاد کرده است. 
مسلم بیات یکی از مسوولان سازمان استاندارد با اشاره به قانون حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: بر اساس این قانون، اگر فردی در مصرف یک کالای خوراکی یا مصرفی متحمل زیانی شود که مربوط به استاندارد نبودن آن کالا باشد، تولیدکننده موظف است زیانی را که فرد در این مساله دیده است، جبران کند.
وی درباره چگونگی جبران خسارت ادامه داد: زمانی که فردی از محصولی استفاده می‌کند و به هر شکلی به دلیل استفاده از این محصول، دچار زیان مالی یا جسمی می‌شود، می‌تواند به سازمان ملی استاندارد شکایت کند و این شکایت توسط کارشناسان بررسی می‌شود.
مدیرکل استاندارد تهران افزود: در صورتی که در بررسی کارشناسان، مشخص شود که زیانی که فرد دیده است، به دلیل استاندارد نبودن محصول مربوطه اتفاق افتاده است، بر اساس قانون، تولیدکننده مجاب می‌شود که زیان مصرف‌کننده را جبران کند.
اظهارات بیات در حالی است که بسیاری از کالاهای تولید شده غیر استاندارد، اقدام به جعل علامت تجاری یک شرکت معتبر می‌کنند و یافتن تولیدکننده و محل تولید این کالاها بسیار دشوار است.
کد مطلب : ۶۱۴۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.