۰

پوتین: عملیات نظامی روسیه در سوریه کاملا مشروع است

تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد حدود پنج هزار تا هفت هزار نفر که تبعه کشورهای مستقل مشترک المنافع هستند، در کنار اعضای گروه تکفیری صهیونیستی داعش می جنگند.
 
پوتین در نشست شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: « تخمین های مختلف نشان می دهد در حال حاضرمیان 5 تا 7 هزار نفر از روسیه و دیگر کشورهای مستقل مشترک المنافع مشغول جنگ در صفوف داعش هستند. البته ما اجازه نخواهیم داد آنها از تجربه ای که هم اکنون در سوریه به دست می آورند، بعداً در کشورهای خودشان استفاده کنند.» 
 
وی با تاکید بر لزوم همکاری فزاینده کشورهای مستقل مشترک در مبارزه با تروریسم بین المللی و ائتلاف جمهوری های شوروی سابق گفت: باید «مرکز مبارزه با تروریسم سازمان کشورهای مستقل مشترک المنافع» برای هماهنگی فعالیت نهادهای اطلاعاتی و تبادل اطلاعات میان آنها به صورت مؤثر عمل کند.
 
 وی همچنین بر اهمیت ویژه زیر نظر گرفتن اوضاع در مرزهای خارجی کشورهای مستقل مشترک المنافع تاکید کرد. 
 
رئیس جمهور روسیه گفت: « در هماهنگی اقدامات و تلاش ها برای مبارزه با تروریسم در این منطقه پیشرفت معینی حاصل شده است. ما توانسته ایم تماس های کاری با کشورهای خاورمیانه برقرار کنیم.»
 
 وی افزود: روسیه در حال حاضر سرگرم گفتگو با عربستان، امارات متحده عرب، مصر، اردن، اسرائیل و کشورهای دیگر است، و گام هایی برای همکاری با آمریکا و ترکیه برداشته است. 
 
 رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از سخنانش اعلام کرد ارتش روسیه به نتایج چشمگیری در سوریه دست یافته است.
 
پوتین گفت: «نیروهای ما با حمله به اهداف از پیش مورد توافق با سوری ها از هوا و دریا، به نتایج چشمگیری دست یافته اند. آنها صدها مرکز عملیاتی و انبار مهمات، صدها تروریست و تعداد زیادی تجهیزات نظامی را از بین برند».
 
وی خاطر نشان شد روسیه به «تشکیل گسترده ترین ائتلاف به منظور مقابله با افراط گرایان و تروریست ها»، متعهد است.
 
وی افزود: «روسیه بارها درباره خطر تقویت نیروهای تندرو در این منطقه هشدار داده، دائما و در همه سطوح از لزوم متحد شدن جامعه بین المللی به منظور مقابله با گروه های افراطی دفاع کرده است. در این شرایط، ما احساس کردیم وظیفه ما است که اقدامات ملموسی به منظور مبارزه با به اصطلاح دولت اسلامی (داعش) و دیگر گروه های تندرو در سوریه اتخاذ کنیم».
 
پوتین تاکید کرد عملیات نیروهای روس از حمله کشتی های ناوگان دریای خزر «کاملا مطابق با قوانین بین المللی و مطلقا مشروع است زیرا این (عملیات) براساس درخواست رسمی بشار اسد رئیس جمهور سوریه انجام می شود».
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۱۴۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.