۰

بیانیه فوری اوباما درباره دو قانون با موضوع ایران و سوریه

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۵
پایگاه اینترنتی کاخ سفید بیانیه «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا را در خصوص قانون «کاهش تهدید ایران» و قانون ۲۰۱۲ حقوق بشر در سوریه را منتشر کرد.

متن بیانیه اوباما به شرح زیر است:

با توجه به اختیاراتی که قانون اساسی و قوانین ایالات متحده آمریکا به عنوان رئیس جمهور در اختیار من گذاشته است، بدین وسیله دستورهای زیر را صادر می کنم:

بدین وسیله اختیارات و وظایف محوله به ریاست جمهوری که به کاهش تهدید ایران و قانون ۲۰۱۲ حقوق بشر سوریه مربوط می شود را به وزیر امور خارجه محول کرده تا با مشورت با وزرای خزانه داری و بازرگانی و نمایندگان تجاری آمریکا، وزیر امنیت داخلی، رئیس هیئت مدیره بانک مرکزی آمریکا و دیگر سازمان ها در صورت لزوم اقدامات مقتضی را معمول دارند.

تفویض اختیاراتی که طبق بخش ۲۱۳ (b)(۱) قانون حقوق بشر به وزارت خزانه داری تحت عنوان «تفویض اختیارات و عملکردهای ویژه وفق قانون کاهش تهدید ایران و حقوق بشر سوریه» مورخ نهم اکتبر ۲۰۱۲ رئیس جمهور تفویض شده بود ملغی اعلام می شود.

بقیه مفاد حکم ریاست جمهوری به قوت خود باقی است. بنابراین هر گونه اشاره به مفاد هر قانونی که مربوط به موضوع این حکم باشد از این به بعد شامل مفاد تصویب شده ای از قانون خواهد بود که مطابق و یا مشابه این مفاد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، این بیانیه تنها ساعاتی پس از دستور رییس جمهور اوباما مبنی بر آغاز روند لغو تحریم های ایران صادر شده است.
کد مطلب : ۶۱۷۴۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.