۰

یاقوت‌هایی که به کمک نیازمندان آمد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
یاقوت‌هایی که به کمک نیازمندان آمد
چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که بیشتر مردم آن در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند. بسیاری از مردم در بخش باغداری، بسیاری در تولید محصولات زراعی و بخش دیگری نیز در بخش دامداری و تولید محصولات دامی فعالیت می‌کنند.

به واسط شرایط توپوگرافی و آب و هوایی خاص استان چهارمحال و بختیاری، تولید بسیاری از محصولات باغی در این استان نظیر بادام، گردو، هلو، انگور و... موردتوجه قرارگرفته و این محصولات از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بازارپسندی بالایی دارند.

 تولید انگور یکی از مهم‌ترین محصولات باغی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که در بیشتر نقاط استان چهارمحال و بختیاری دیده می‌شود و این در حالی است که وجود باغات انگور در شهرستان کیار این استان از نقاط دیگر بیشتر است و این منطقه به‌عنوان قطب تولید انگور استان مطرح است.

مردم این شهرستان بیشتر به شغل باغداری و تولید محصول انگور اشتغال دارند و انگور این منطقه یکی از بهترین انگورهای کشور به شمار می‌رود.

بسیاری از مردم منطقه تعدادی از تاک‌های باغات انگور خود را برای کمک به نیازمندان و پرداخت زکات انگور خود اختصاص داده‌اند که این امر موجب شده مشکلات بسیاری از نیازمندان شهرستان و استان حل شود.

این عمل خیر باغداران منطقه موجب شده جهیزیه بسیاری از دختران نیازمند تأمین و تعدادی از زندانی‌های دارای جرم غیر عمد آزاد و پروژه‌های عمرانی نیز در سطح استان اجرا شود.

یکی از باغداران شهرستان کیار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسیاری از باغداران منطقه شهرستان کیار در طرح زکات انگور شرکت کرده‌اند و تعدادی از درختان انگور خود را به کمک  نیازمندان اختصاص داده‌اند.

حسینی افزود: من حدود دو هزار درخت مو(انگور) دارم که حدود ۱۵۰ درخت انگور را برای پرداخت زکات انگور اختصاص داده‌ام.

وی عنوان کرد: بیشتر اهالی منطقه گهرو شهرستان کیار به شغل باغداری و تولید انگور اشتغال دارند که پرداخت زکات توسط مردم این منطقه موجب شده است که مشکلات بسیاری از نیازمندان شهرستان حل شود.

یکی دیگر از باغداران منطقه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مردم منطقه با توجه به داشتن تعداد درخت انگور، محصول انگور تعدادی از تاک‌ها خود برای پرداخت زکات خود اختصاص داده‌اند.

وی ادامه داد: جمع شدن زکات همه باغداران منطقه در کنار یکدیگر، میزان قابل‌توجهی انگور می‌شود که این محصولات در اختیار مسئولان امور خیریه شهرستان گذاشته می‌شود تا درراه کمک به نیازمندان هزینه شود.

جمع آوری ۲۵ تن انگور در شهرستان کیار برای زکات

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان کیار یکی از قطب های تولید انگور استان چهارمحال و بختیاری است.

فرهاد زحمتکش افزود: با اجرای طرح زکات انگور در این شهرستان مشکلات بسیاری از نیازمندان منطقه و استان حل‌شده است.

وی افزود: مردم این منطقه با اختصاص بخشی از درختان انگور خود برای پرداخت زکات انگور باغات خود موجب شده‌اند که جهیزیه بسیاری از نوعروسان نیازمند تأمین شود و همچنین تعدادی از زندانی‌های دارای جرم‌های غیر عمد آزاد شوند.

زحمتکش تأکید کرد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه مانند مسجد نیز در سطح شهرستان از زکات انگور تأمین اعتبارشده است و در حال ساخت است.

وی عنوان کرد: امسال پیش بینی شده است ۷۰۰ میلیون درآمد زکات در این شهرستان داشته باشیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان کیار استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در سال گذشته حدود ۲۵ تن انگور برای زکات در این شهرستان جمع آوری شده است که درآمد فروش این انگورها برای کمک به نیازمندان هزینه شده است.

در شهرستان کیار هم اکنون اعتبار ساخت مسجد، ساخت خانه مسکونی برای مددجویان، تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند و... از محل زکات انگور تامین شده است.

محقق شدن فریضه زکات در جامعه می تواند مشکل همه نیازمندان را حل کند و نقش مهمی نیز در توسعه و آبادانی کشور ایفا کند.

مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۱۷۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.