۰

آیت الله هاشمی رفسنجانی: برخی بخاطر حیات سیاسی خود به مذاکره کنندگان توهین می کنند

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳
آیت الله هاشمی رفسنجانی: برخی بخاطر حیات سیاسی خود به مذاکره کنندگان توهین می کنند
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی صبح دوشنبه در دیدار اعضای کانون معماران و شهرسازان جوان در ارائه تحلیلی از عملکرد دولت یازدهم این مطلب را بیان کرد.
وی استفاده از پیشرفت های دنیا را در فضای کنونی که برای کشور ایجاد شده، ممکن و حتی آسان خواند و اظهارداشت: در حال حاضر اکثر شرکت های مؤثر دنیا در همه بخش ها اعلام آمادگی کرده اند که در آینده ایران حضور داشته باشند. البته این حالت قابل قیاس با دو سه سال پیش نیست که به بهانه تحریم های ظالمانه، راه تعامل ایران با دنیا را بسته بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز امیدواری از آینده درخشان ایران در سایه حضور جوانان تحصیلکرده افزود: اگر چه ایران را هشت سال در همه زمینه ها عقب انداخته اند، اما دولت در دو سال اخیر تلاش کرده است که اولا جلوی گسترش عقب ماندگی ها را بگیرد و ثانیا حقیقت ایران را به جهانیان نشان دهد.

**برای شرایط بحران با توجه به زلزله خیزی ایران برنامه ریزی کنید
هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساختمان در زندگی انسان ها جایگاهی چون آب، هوا، بهداشت و محیط زیست دارد و انسان از نخستین روزهای زندگی جمعی به این امر مهم توجه کرده است.
وی بر ماندگاری ساختمان ها، به خصوص ابنیه ای که شناسنامه قومی در یک منطقه جغرافیایی هستند، تاکید کرد و افزود: همین الان اکثر کشورها در مقوله گردشگری و توریست های خارجی، برای ساختمان های تاریخی برنامه ریزی می کنند که نشان از قدمت تاریخی و فرهنگی و حتی مصالح مورد استفاده در آن ساختمان هاست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آشنایی جوانان علاقه مند به معماری و ساخت و ساز را از زمان دانشجویی با همه نیازهای یک ساختمان، بهترین مصداق برای همزمانی علم و عمل دانست و گفت: وقتی دانشجو در زمان تحصیل وارد میدان کار مرتبط با تخصص علمی خود شود، خیلی بهتر با نکات مثبت و منفی آشنا می شود و مطمئناً بعد از تحصیل، براساس آموزه های علمی و تجربی خویش عمل می کند.
آیت الله هاشمی رفسنجانی توجه به سبک علمی روز در همه نیازهای شهرسازی و معماری را ضرورت امروز خواند و افزود: در کشور برای گسترش آموزش ها، همه ظرفیت ها را داریم و می توانیم با تجربه های داخلی و استفاده از پیشرفت های دنیا، از بهترین روش ها در ساخت و سازها استفاده کنیم.
آیت الله هاشمی رفسنجانی به جوانان دانشجو در رشته های معماری و عمران توصیه کرد که با دقت و علاقه بیشتر تحصیل کنید، چون وضعیت ایران و ساخت و ساز های شهرهایش در آینده به علم و عمل شما بستگی دارد و باید با توجه به شرایط خاص در ایران که منطقه ای زلزله خیز هم است، برای عمران و معماری با رعایت همه ی نیازهای حالت بحران، برنامه ریزی کنید.
فریدون رضوی کیا رئیس بنیاد علمی پژوهشی معماری و شهرسازی، بهزادفر عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت و نایب رئیس انجمن طراحان شهری، امیرحسین نیکدل رئیس کانون معماران و شهرسازان جوان،رضا ایرانی بهبهانی عضو هیأت امنای انجمن مفاخر معماری ایران و حمیدرضا ناصرنصیر دبیر کانون مهندسان معمار دانشگاه تهران در ابتدای این دیدار به تشریح مسایلی چون ارتقاء جایگاه معماران و شهرسازان، شایسته سالاری در گزینش فعالان و مهندسان برای انجام پروژه های ملی و بین المللی، بازشناسی و بسترسازی جهت فعالیت توانمندان و آشنایان به ضرورت های ساخت و ساز در عرصه های بین المللی، توجه به ارتقا کیفیت در همه بخش های مربوط به معماری و شهرسازی از نقشه کشی تا خیابان سازی، ایجاد فرصت برای جوانان علاقه مند برای نقش آفرینی در پروژه های ملی، توجه دولتمردان و حمایت آنها از فعالیت سازمان های مردم نهاد به ویژه سازمان های تخصصی غیردولتی پرداختند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۱۸۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.