۰

به شکایت از حسینیان رسیدگی می شود

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۹
غلامرضا اسداللهی در خصوص فضای اخیری که در مجلس شکل گرفته و عدم رعایت اخلاق و همچنین به کاربردن ادبیات نامناسب و توهین آمیز از سوی برخی نمایندگان، گفت: مجلس محل جمع شدن نظرات مختلف است و قطعا در این فضا، تضارب افکار بوجود می آید اما این اتفاق باید در یک فضای اخلاقی و توام با رعایت اصول اعتقادی باشد. وی ادامه داد: اگر کسی را قبول نداریم یا حرف او را منطبق بر نظر خود نمی دانیم نباید با پرخاش جلو برویم.

اسداللهی تاکید کرد: روز یکشنبه هفته گذشته در مجلس بسیاری از چارچوب های اخلاقی زیر پا گذاشته شد، یعنی باید مخالفان اجازه می دادند که جلسه سمت و سوی خود را پیدا می کرد و از صبح نیز دکتر لاریجانی انصافا بیشتر به مخالفان برای صحبت کردن وقت داد تا نظرات خود را بیان کنند و در ادامه موافقین صحبت کردند.

وی افزود: آقای صالحی هم نظرات دولت را منتقل کرد و گله مند بود به لحاظ تهدیدی که شده بود. اما به نظر من باید درباره این موضوع در پایان نطق خود صحبت می کرد. اما چون ابتدای سخنان خود به اين موضوع اشاره کرد، جو مجلس متشنج شد ولی باز هم بعضی از افراد آمدند و الفاظ بدی را نسبت به ایشان به کار بردند.

وی تصریح کرد: فضای آن روز مجلس از ابتدا با جنجال آغاز شد، و دوستان مخالف برجام می خواستند همه مسائل را با غوغا سالاری به پیش ببرند، اما علی رغم تذکراتی که دادند و استنادهایی که کردند و مسائل مختلفی که مطرح کردند، نمایندگان رای خود را دادند و کلیات طرح و حتي جزئيات آن در جلسه روز سه شنبه به تصویب رسید.

اسدللهی ادامه داد: مخالفان باید اجازه دهند موافقین مخالفین در فضای اخلاقی و آرام اظهارات خود را بیان کنند و برای دیگر نمایندگان نیز شان و عقلانیت و دیانتی قائل شوند. همانگونه که دوستان مخالف دیانتی برای خودشان قائل اند، ما هم برای خودمان دیانت و عقلانیتی قائل هستیم.

این عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در پاسخ به این سئوال که آقای حسینیان خودشان عضو هیات نظارت هستند اما با این رفتارها چه کسی باید بر رفتار وی نظارت کند؟، گفت: اگر از ایشان شکایت بشود، قطعا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به آن شکایت رسیدگی خواهد کرد و برابر قانون، ایشان خودش چون عضو هیات نظارت است در آن جلسه نمی تواند شرکت کند و بقیه اعضاء باید درباره وی نظر دهند.

وی در پاسخ به این سئوال که آقای جلالی و بروجردی اظهارات برخی مخالفان برجام را توهین به اعضای کمیسیون عنوان کردند، آیا این افراد می توانند به هیات نظارت شکایت کنند؟، گفت: بله اگر دوستان کمیسیون امنیت ملی شکایت کنند، ما حتما رسیدگی می کنیم.

وی همچنین درخصوص پرونده بیرانوند که پيش از اين به محمد جواد ظریف توهین کرده بود و از سوی یکی از اعضای هیات نظارت بر نمايندگان عنوان شده بود که به این توهین رسیدگی خواهد شد، گفت: هیات نظارت از هفته گذشته تا به امروز جلسه نداشته و هنوز این موضوع در جلسه مطرح نشده است. اما قطعا اگر شکایتی در باره این موضوع به دست ما برسد به آن نیز رسیدگی می کنیم.

اسدللهی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گزارش خود از تخلفات رفتاری نمایندگان در صحن علنی مجلس را می تواند به نهادهای نظارتی دیگر همچون شورای نگهبان ارائه دهد، نيز گفت: بله. ارتباط دو سویه ای با شورای نگهبان، دستگاه قضایی و برخی نهادهای امنیتی وجود دارد که برخی از موارد همچون سوابق افراد که آن ها از ما بخواهند در اختیارشان خواهیم گذاشت.
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۶۱۸۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.