۰

شناسایی 15 مبتلا به وبا در کشور

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۸
علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت ایرنا اعلام کرد: تاکنون ۱۵ فرد مبتلا به وبا در شهرهای مختلف کشور از جمله آبادان و قم شناسایی شده اند که این افراد ، بیشتر از جمله کسانی به شمار می آیند که به عراق سفر کرده اند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: باتوجه به شیوع بیماری وبا در عراق از مردم می خواهیم، هنگام عزیمت به این کشور برای شرکت در مراسم عزاداری تا حد امکان به صورت جمعی و کاروان سفر کنند و برای پیشگیری از ابتلا به وبا اصول بهداشتی مانند استفاده از آب و غذای مطمئن را رعایت کنند.

**حجاج کمتر در مراسم عزاداری شرکت کنند
این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین برای پیشگیری از شیوع بیماری های تنفسی؛ از حجاج و افراد دچار سرفه و عطسه ، خواست تا کمتر در مراسم عزاداری شرکت کنند.
وی، اضافه کرد: باتوجه به این که هنوز خطر انتقال ویروس کرونا از حجاج بازگشته به کشور، وجود دارد از حجاج می خواهیم در هیات های مذهبی و مراسم عزاداری پرجمعیت کمتر حضور یابند و اگر هم در هیات شرکت می کنند حتما از ماسک استفاده کنند.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: از برگزارکنندگان مراسم مذهبی در ایام محرم نیز می خواهیم حتما از دستگاه تهویه برای پیشگیری از انتقال بیماری های تنفسی استفاده کنند و کسی را برای دستگاه تهویه مسئول کنند که هر سه دقیقه دستگاه تهویه را به مدت پنج تا هفت دقیقه روشن کند.
سیاری اضافه کرد: نکته مهم دیگری که باید در هیات های مذهبی و دادن نذری ها به مردم رعایت شود این است که از ظروف پلاستیکی برای عرضه مواد غذایی داغ استفاده نکنند که بسیار خطرناک است و اما استفاده از ظروف سلولزی و کاغذی خطری ندارد.
معاون وزیر بهداشت همچنین گفت: خطر دیگری که در این مراسم وجود دارد، امکان مانده بودن غذا و مسمومیت و اسهال ناشی از آن است که از برگزارکنندگان این مراسم می خواهیم در این زمینه مراقبت کنند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۲۰۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.