۰

وضعیت عفاف و حجاب دفاتر خصوصی بررسی می شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۹
علی ملازاده روز چهارشنبه در همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر و ستادهای صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، سازمانها و دستگاههای اجرایی استان همدان اظهار کرد: وضعیت عفاف و حجاب در دفاتر خصوصی از جمله پلیس + ۱۰ ، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر زیر مجموعه دستگاه قضایی بررسی می شود.
وی اظهار کرد: این باور وجود دارد که ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی تنها وضعیت عفاف و حجاب را در دستگاههای دولتی بررسی می کند به این بهانه حساسیت در نهادهای غیردولتی نسبت به این موضوع کمتر است.
وی اضافه کرد: بر این مبنا بررسی وضعیت عفاف و حجاب در دفاتر خصوصی فعال در کشور در دستور کار مسئولان این ستاد قرار گرفت.
جانشین رییس بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی گفت: ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی چندسالی است که در سطح استان ها تشکیل شده و مبنای تشکیل این ستاد دغدغه رهبر فرزانه انقلاب در این خصوص بوده است.
ملازاده یادآوری کرد: این ستاد در سال ۸۴ با هدف گسترش عفاف و حجاب به شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ شد و این شورا برای ۲۷ دستگاه اجرایی در ۳۱۰ بند تکالیفی را تدوین کرد.
وی افزود: پیگیری این امور ابتدا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده بود ولی بعد از گذشت دو سال از تصویب آن این مسئولیت پیگیری امور به وزارت کشور محول شد.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات برجسته این ستاد تدوین برنامه درون سازمانی برای کارکنان دولت بود که با این کار دولت می تواند کارکنان را در بخش عفاف و حجاب مدیریت کند.
جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی اظهار کرد: این برنامه درون سازمانی برنامه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی با محوریت حجاب است.
ملازاده با ذکر اینکه بازرسان دنبال مچگیری نیستند گفت: بازرسان کارهای معطل و زمین مانده را اجرایی کرده و در این راستا در دوره های آموزشی نیز مشارکت کردند.
وی تاکید کرد: برخی حدود رعایت حجاب را نمی دانستند بنابراین وزارت کشور دستورالعملی در این زمینه تدوین کرده و آن را از طریق حراست به تمامی ادارات ابلاغ کرد تا در ورودی ادارات نصب شود.
جانشین بازرسی ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی افزود: هم اینک عفاف و حجاب در بیش از ۹۰ درصد ادارات و نهادهای دولتی رعایت می شود.
ملازاده در زمینه ساماندهی ویترین فروشگاهها و مانکنها گفت: با توجه به وضع غیرقابل قبول ویترین برخی فروشگاهها و وضعیت مانکن ها بر این اساس با دستور وزیر کشور دستورالعملی در این خصوص تدوین شد.
وی اظهار کرد: با هماهنگی اصناف کشور مذاکراتی با مدیران مجتمع ها و فروشگاهها صورت گرفت و مقرر شد مدیریت عفاف و حجاب فروشگاه ها به آنها سپرده شود.
وی گفت: در برخی از استانها بین ستاد احیای امر به معروف و ستاد صیانت از حقوق شهروندی موازی کاری وجود دارد که این موضوع اشکالاتی به همراه داشته است ولی این دو مجموعه در همدان با هماهنگی اقدام به بازرسی و نظارت می کنند.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۲۰۵۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.