۰

گفتگوی لاریجانی با پوتین

تاریخ انتشار
جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
گفتگوی لاریجانی با پوتین
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اختتامیه اجلاس والدای سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار با تشکر از مواضع پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس والدای، روابط تهران - مسکو را گسترده خواند و گفت: نقش آفرینی روسیه در منطقه و تلاش این کشور را برای استقرار صلح و ثبات در منطقه موثر و مفید می‌دانیم.

وی از نقش سازنده پوتین رئیس جمهور روسیه در حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران تشکر کرد و گفت: ارایه مدل مذاکراتی پنج بعلاوه یک پیشنهادی سازنده از طرف شما بود.

لاریجانی همچنین از کمک‌های روسیه به ایران در شرایط سخت تشکر کرد و افزود: ایران این کمک‌ها را فراموش نمی‌کند و دوستی تهران و مسکو نیز در شرایط جدید گسترده‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به تایید برجام از طرف مقام معظم رهبری گفت: کار با روسیه در شرایط جدید قطعا رو به گسترش خواهد بود.

* پوتین: پرونده هسته‌ای ایران با منطق و مذاکره به اتمام رسید

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار، از لاریجانی خواست سلام گرم وی را به مقام معظم رهبری و همچنین حسن روحانی رئیس جمهور برساند.

وی با تاکید بر اینکه پرونده هسته‌ای ایران با منطق و مذاکره به اتمام رسید گفت: گفت‌وگوی من با رئیس جمهور ایران در نیویورک بسیار سازنده بود و هم اکنون روابط مسکو و تهران در حال توسعه است.

پوتین همچنین با اشاره به نقش سازنده لاریجانی در پیشبرد حل موضوع هسته‌ای ایران، از زحمات رئیس مجلس تشکر کرد.

وی همچنین گفت: هم اکنون ایران سهم سازنده‌ای در مبارزه با تروریسم به ویژه در سوریه دارد.

رئیس جمهور روسیه گفت: اعتقاد داریم بدون مشارکت ایران در حل بحران سوریه، توفیقی به دست نمی‌آید و این مشارکت پایدار نخواهد بود.

وی افزود: چند روز پیش با اسد رئیس جمهور سوریه در مسکو دیدار داشتم و درباره حل موضوع تروریسم در منطقه گفت‌وگو کردیم که نتایج آن در دیدار مسئولان وزارت خانه‌های خارجه چهار کشور بررسی خواهد شد.
مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۲۱۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.