۰

ایده‌هایی مطرح شده که اوضاع سوریه را کاملا تغییر می‌دهد

تاریخ انتشار
شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۴
وی گفت که نشست چهارجانبه در وین درباره سوریه سازنده و مثمر ثمر بوده است.

کری اضافه کرد که در این نشست برخی ایده‌ها مطرح گردید که می‌تواند اوضاع در سوریه را به طور گسترده‌ای تغییر دهد.

پیش از این نیز سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار چهارجانبه وین درباره سوریه، گفت: "شایعات درباره اینکه ما درباره برکناری اسد صحبت کردیم نادرست هستند."

وی با بیان اینکه درباره دولت سوریه هیچ توافقی انجام نشد تأکید کرد که مردم سوریه باید خود درباره سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه "ایده‌های ویژه‌ای برای حل بحران سوریه در دیدار وزراء در وین مطرح شد" تأکید کرد که "ایران و مصر نیز باید در فرآیند حل بحران سوریه شرکت کنند."

لاوروف همچنین خواهان گفتگوی بین دولت بشار اسد و مخالفین دولت وی شد.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان، نیز پس از نشست چهارجانبه امروز وین درباره بحران سوریه اعلام کرد که طرفین هنوز به موضع مشترکی درباره سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه دست نیافته‌اند.

پس از دیدار امروز بین جان کری، وزیر خارجه آمریکا، و سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در وین، پایتخت اتریش، نشانه‌ای از پیشرفت برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه، مشاهده نمی‌شد. پس از این دیدار نشست چهارجانبه با حضور آمریکا، روسیه، ترکیه و عربستان آغاز شد.

روسیه درخواست کشورهای غربی برای برکناری اسد را رد کرده و می‌گوید تنها مردم این کشور از طریق انتخابات می‌توانند درباره رهبری سوریه تصمیم بگیرند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در هفته اخیر میزبان بشار اسد بود.
مرجع : جام‌جم
کد مطلب : ۶۲۲۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.