۰
دریادار سیاری:

نداجااجازه حضورغیرهمسایگان درخزر رانمی‌دهد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
نداجااجازه حضورغیرهمسایگان درخزر رانمی‌دهد
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با اشاره به سفر ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران به بندر آستاراخان روسیه در دریای خزر اظهار کرد: خزر بزرگ‌ترین دریاچه جهان است و جایگاه ویژه‌ای در دنیا دارد.

وی به منافع و منابع متعدد کشورهای همسایه در دریای خزر اشاره کرد و افزود: جمهوی اسلامی ایران منابع و منافعی در دریای خزر دارد و باید اقتدار خود در این دریا را حفظ کند.

سیاری دریای خزر را برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت خواند و بیان کرد: دریای خزر برای دیگر کشورهای همسایه دارای اهمیت است و باید بتوانیم از منابع این دریا برای پیشرفت دریامحور کشور استفاده کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریای خزر می‌تواند محل درگیری، ناامنی، دزدی دریایی، قاچاق مواد مخدر و کالا و مسائل زیست‌محیطی باشد، تصریح کرد: خزر باید عاری از موضوع‌های مذکور باشد تا بتواند دریای صلح و دوستی باقی بماند.

وی بر بهره‌مندی کشورهای همسایه از منابع و منافع دریای خزر تأکید کرد و گفت: اقتدار نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خزر به همراه دیگر کشورهای همسایه می‌تواند این دریا را از تمام اتفاق‌هایی که ممکن است بیفتد جلوگیری کرده و خزر را به عنوان دریای صلح و دوستی برای ما حفظ کند.

سیاری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به اتفاق دیگر کشورهای همسایه توانمندی محفوظ نگه‌داشتن خزر از خطرها را دارد، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از ایجاد ناامنی در دریای خزر جلوگیری کند و اجازه ندهد دیگران خارج از کشورهای همسایه در این دریا حضور پیدا کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به اعزام ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از بندر انزلی به بندر آستاراخان روسیه در هفته جاری اشاره کرد و یادآور شد: ناوگروه مذکور سومین روز استقرار خود در بندر آستاراخان را پشت سر می‌گذارد و به عنوان ناوگروه صلح و دوستی در روسیه حضور دارد.

وی با بیان اینکه دو مرتبه ناوگروه‌های روسیه در مدت سه سال گذشته به ایران سفر کردند، اظهار کرد: تاکنون دو مرتبه ناوگروه‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به بندر آستاراخان روسیه در دریای خزر سفر کرده اند.

سیاری اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در قالب ناوگروه‌های صلح و دوستی خواند و بیان کرد: رفت و آمد ناوگروه‌های ایران و روسیه در جنوب کشور وجود دارد.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۲۳۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.