۰

معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت استعفا کرد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۱
معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت استعفا کرد
بیژن زنگنه پس قبول استعفای منصور معظمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت، با صدور حکمی محمد مهدی رحمتی را به عنوان معاون جدید خود در امور برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب کرد.

معظمی از یک ماه پیش استعفای خود را تقدیم زنگنه کرده بود که ظاهرا امروز این استعفا مورد قبول زنگنه قرار گرفته است. معظمی بیشتر با وجهه کارشناسی در صنعت نفت شناخته می‌شد و پس از استعفا از سمت مهم معاونت برنامه ریزی به تدریس در دانشگاه ادامه خواهد داد.

بر این اساس از ماه‌ها پیش اخباری درباره اختلاف نظر جدی زنگنه با معاون خود در راهروهای وزارت نفت شنیده می‌شد و معظمی پیش از این هم برای خروج از وزارت نفت تلاش کرده بود.

از سوی دیگر محمد مهدی رحمتی در حال حاضر رئیس هیئت مدیره شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت است و پیش از این معاونت نظارت راهبردی در معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را بر عهده داشته است.

از رحمتی به عنوان یکی از مدیران نزدیک به زنگنه و طراح بند ق تبصره ۲ قانون بودجه ۹۳ و ماده ۱۵ قانون اصلاح مقررات مالی دولت یاد می‌شود. این بند قانونی مجوزهای ویژه‌ای را به وزارت نفت برای سرمایه‌گذاری تا سقف ۱۰۰ میلیارد دلار در بهینه‌سازی مصرف سوخت اعطا می‌کند.

به گزارش فارس، به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، در متن حکم وزیر نفت خطاب به محمد مهدی رحمتی آمده است: «با عنایت به تعهد، کاردانی و سوابق درازمدت جنابعالی در امور برنامه ریزی نفت و انرژی، بدین‌وسیله به عنوان معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارتخانه منصوب می شوید.

انتظار دارد که در این مسئولیت با بهره گیری از تمام ظرفیت خود و همکاران محترم آن معاونت در مقطع کنونی برای تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی چه در تهیه برنامه ششم و چه در کسب آمادگی‌های ضروری برای دوران پساتحریم گام‌هایی موثر بردارید.

اینجانب در همه شئون صنعت نفت و به ویژه در آن معاونت بر جوانگرایی و شایسته سالاری تاکید می کنم و لذا انتظار دارم که نسبت به فراهم کردن امکان رشد و شکوفایی استعدادهای جوان و شایسته درون سازمان و بهره‌گیری مطلوب از ایشان در آن معاونت، به عنوان یک هدف توجه فرمایید.

از خداوند متعال برای جنابعالی سلامت و توفیق مسئلت می کنم.»

بیژن زنگنه، وزیر نفت همچنین در نامه ای جداگانه منصور معظمی را به عنوان مشاور وزیر منصوب کرد و آورده است: «با ابراز تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند جنابعالی در مدت عهده داری سمت معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری، ضمن موافقت با استعفای شما، بدینوسیله به عنوان مشاور وزیر منصوب می شوید.

از خداوند متعال برای آن جناب سلامت و موفقیت آرزو کرده و اطمینان دارد که در آینده نزدیک نیز صنعت نفت کماکان از خدمات جنابعالی بهره مند خواهد شد.»
مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۲۳۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.