۰

اقدام عجیب طالبان در خصوص زلزله زدگان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۹
در زلزله ای که در سلسله جبال هندوکش در افغانستان روی داد حداقل ۷۶ نفر فقط در افغانستان کشته شدند و این آمار در حال افزایش است.
گروههای امداد و نجات در حال تلاش برای کمک به حادثه دیدگان مناطق تحت کنترل طالبان افغانستان هستند و این در حالیست که طالبان در وب سایت خود اعلام کرده است آماده هرگونه خدمات رسانی و فراهم نمودن خیمه،آذوقه و کمک های پزشکی می باشد و به کسانی که قصد امداد رسانی به مردم آسیب دیده از این زلزله را داشته باشند کمک خواهد کرد.

زلزله روزگذشته افغانستان و پاکستان که در اثر آن بیش از ۳۵۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از هزار نفر نیز زخمی شدند، ۱۰ سال بعد از زلزله مرگبار پاکستان رخ داد.

ساعت ۲:۰۹ دقیقه بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۶ اکتبر زلزله ای به قدرت ۷.۷ ریشتر مناطق مختلفی از پاکستان، افغانستان و هند را به لرزه در آورد. مرکزاین زلزله ۱۹۳ کیلومتری از عمق زمین در«هندوکش» کابل گزارش شده است.

بیشترین آمار تلفات در کشور پاکستان و در ایالت «خیبرپختونخواه» اعلام شده است، طبق آخرین آماررسیده از رسانه های پاکستان تعداد کشته شدگان بیش از۲۳۰ نفرو تعداد زخمی ها نیز بیش از ۱۵۰۰ نفر است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۲۵۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.