۰

توکلی: افشاگری غیرقانونی نخواهیم کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
احمد توکلی امروز سه شنبه در نشست خبری افتتاح سازمان مردم نهاد «شبکه دیده بان شفافیت و عدالت» هدف از تاسیس آنرا استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اجرای عدالت ذیل قانون اعلام کرد و گفت: فرمان هشت ماده ای امام «ره» برای دفاع از شئون اجتماعی مردم و همچنین فرمان هشت ماده ای مقام معظم رهبری که برای احقاق حقوق شهروندی و اداری ایران اسلامی بوده است، بسیار اندک مورد اهمیت مسئولین قرار گرفت.

وی با بیان این که ما از سال ۸۱ تا سال گذشته که رهبری از نحوه برخورد با فساد گلایه کردند و از برگزاری سمینارهای مدام بی فایده که هیچ سودی برای مقابله با فساد ندارد انتقاد کردند شروع به برگزاری جلسات خود کردیم تا کمک حال دستگاه های اقتصادی مقابله کننده فساد باشیم، ادامه داد: گاهی دیده می شود فساد به صورت سیستمی و دستگاهی رشد می کند و مسئولین خود گرفتار فساد شده اند، خود مرتکب خطاهایی می شوند و یا فساد در معنای دیگر گریبان مجریان قانون را می گیرد و در آن قسمت ها نفوذ می کند و افرادی که خود باید با فساد مقابله کنند دچار مشکل می شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: بند ۶۱ قانون کیفری با بیان حمایت از سمن های مردم نهاد از حقوق شهروندی آنها حمایت کرده و حتی تاکید دارد در صورت معتبر بودن اسناد می توان علیه فرد خاطی اعلام جرم شود. ما از افشاگری غیرقانونی جلوگیری کرده و تا زمانی که خبری را موثق ندانیم رسانه ای نخواهیم کرد و از برانگیختن احساسات زودگذر و هیجانی پرهیز می کنیم. ما در مقابله با فساد اداری و سیستمی به کمک رسانه های خبری احتیاج داریم که واسطه ای بین این سازمان و عموم مردم نخبگان باشند.

محمدحسین حسین زاده بحرینی عضو دیگر سازمان مردم نهاد «شبکه دیده بان شفافیت و عدالت» نیز با بیان اینکه بحث مقابله با فساد ربطی به زمان و کشور ما ندارد، گفت، با توجه به مطالعات فراوانی که توسط سازمان های بین المللی صورت گرفته است وجود فساد رابطه ای با رشد تولید دارد و هر چقدر عوامل فساد انگیز بیشتر باشد و مقابله با فساد کمتر باشد به همان اندازه کمتر رشد اقتصادی به وجود می آید و این واقعیتی است که نمی توان آنرا انکار کرد.

بحرینی با بیان این که هر زمان که فساد نظام اقتصادی افزایش یابد از اعتماد مردم به حکومت نیز کاسته می شود و با کاهش رشد و شاخص های رشد نیز توسعه افت می کند افزود، در مقابله با فساد باید اعتراف کرد نتیجه قابل قبولی نداشته ایم. ما می خواهیم در این سمن به عنوان یک سازمان مردم نهاد که می خواهد اقتصاد کشور را رصد کند به عنوان کمک کننده دولت و دستگاه های نظارتی همه امکانات را در مقابله با فساد بسیج کنیم.

در ادامه نشست خبری، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی عضو دیگر سمن «شبکه دیده بان شفافیت و عدالت» نیز گفت، حدود دو سال پیش دکتر توکلی جرقه راه اندازی چنین شبکه مردم نهادی را زدند و با ۲۵ نفر از کسانی که در موضوعات اقتصادی بدون سابقه منفی بوده و سابقه فعالیت با فساد را داشتند مشورت کردند.

امیر آبادی با بیان این که ۱۶ ماه بر روی این طرح کار مطالعاتی شد و در اسفند ماه سال ۹۳ به تصویب رسید گفت، اعضای اصلی دکتر بحرینی، دهقان، فرشیدی، کوثری، سروری، نادران، نبویان، نجابت و امیری فرد بوده که به ریاست دکتر توکلی به وزارت کشور معرفی شدند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۲۶۰۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.