۰

طراحی نرم افزار تلفن همراه جهت تسهیل استعلام شناسۀ فرآورده‌ها

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۱
مونا جابری دوست، گفت: هدف از اجرای طرح ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌ها، جلوگیری از قاچاق کالا و فرآورده نیست؛ بلکه این طرح ابزاری جهت تفکیک فرآوردۀ اصیل و دارای مجوز از فرآوردۀ غیراصیل و قاچاق است.

وی اظهار داشت: شناسه‌ها و برچسب‌های ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت فرآورده‌های سلامت محور برخلاف هولوگرام و برچسب‌های امنیتی، به‌تنهایی بیان‌گر اصالت فرآورده نبوده و جهت کسب اطمینان از اصالت آن، باید مورد راستی‌آزمایی از طریق استعلام از سامانه‌های سازمان غذا و دارو قرار گیرند.

جابری دوست افزود: همان‌طور که ورود فرآوردۀ بدون شناسه به محل‌های توزیع و عرضه غیر مجاز است، ورود فرآورده‌ها با شناسه‌های نامعتبر به زنجیرۀ توزیع و عرضه نیز غیر مجاز می‌باشد. بنابراین مسئولین فنی شرکت‌های پخش و داروخانه‌ها، می‌بایست در هنگام تحویل گرفتن فرآورده‌ها، شناسه‌های آن‌ها را (حتی به‌صورت تصادفی) کنترل کرده و درصورت نامعتبر بودن شناسه‌ها، از تحویل گرفتن فرآورده‌ها خودداری نمایند.

مدیر کل اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان غذا و دارو در پایان خاطر نشان کرد: جهت تسهیل در کنترل و استعلام شناسۀ فرآورده‌ها، نرم‌افزاری برای تلفن همراه توسط سازمان غذا و دارو طراحی شده است که از طریق سایت www.ttac.ir، Iranapps، Google play و Bazaar قابل دریافت می‌باشد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۲۶۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.