۰

سردار احمد وحیدی: ایران مانع سقوط عراق شد

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
سردار احمد وحیدی شامگاه چهارشنبه در هفتمین یادواره شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف بزرگ پیش رو باید از مسیری که شهدا پیمودند گذر کرد، اظهار کرد: مبارزه امام حسین (ع)، حرکتی است که تا کرانه ظهور ادامه دارد.

وی با بیان اینکه مبعث، غدیر، عاشورا و ظهور امام زمان (عج) نقاط عطف تاریخ اسلام هستند، افزود: عاشورا تا ظهور امام عصر ادامه خواهد یافت و همه عصرها به این نهضت بزرگ تعلق دارند.

وزیر دفاع دولت دهم با تأکید بر اینکه عاشورا یک نهضتی است که همه ابعاد را در بر می‌گیرد، تصریح کرد: عاشورا در عمق وجود انسان‌ها ریشه دوانده چون شهادت در عمیق‌ترین لایه‌های انسان نهادینه است.

وی با اشاره به اینکه حیات‌های اجتماعی ناشی از نهضت عاشوراست، ادامه داد: عاشورا نهضت فرهنگی است که همه درک، شعور، فرهنگ و شناخت برای انسان  از آن ناشی می‌شود.

وحیدی با تأکید بر اینکه زیارت عاشورا یک سند جهاد و مبارزه دائمی است، خاطرنشان کرد: عاشورا تمام شدنی نیست و مبارزه تا برطرف شدن فتنه از همه عالم ادامه دارد و این مبارزه بر بال عاشورا شدنی است.

وی با بیان اینکه شهدا ادامه دهنده راه امام حسی(ع) هستند، گفت: شهدای ما عاشقانه در راه خدا گام برداشتند و در این عشق به مقام فنا دست یافتند و به همین دلیل به حیات ابدی رسیده و زنده هستند.

وزیر سابق دفاع با تأکید بر اینکه برترین شهدا افرادی هستند که در صف اول مبارزه می‌جنگند، اظهار کرد: شهدا از صحنه واقعی مبارزه لحظه‌ای چشم بر نمی‌دارند و رضایت الهی را به دست می‌آورند و  اگر رضایت الهی از بنده‌ای حاصل شود دیگر حسابی بر آن‌ها نیست.

وی با بیان اینکه شهدا تاریخ‌ساز شدند، افزود: موقعیت بلند بالای جمهوری اسلامی به دلیل عمق وجودی است که شهدا با رفتن خود بر پیکر انقلاب اسلامی دمیدند و در عمیق‌ترین لایه‌ها به اثبات و تثبیت رساندند.

وحیدی با بیان اینکه شهدا عزت و شرف آفرین هستند، تصریح کرد: امروز به واسطه شهدا انقلاب اسلامی پیام اسلام و شهدا را در دنیا اعلام می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه یاد شهدا برای حیات بخشی به قلب انسان بسیار مهم است، ادامه داد: خون شهدا تمدن ساز است و امروز تمدن مادی غرب بر فناوری که جامد و مرده بوده استوار است و در آن انسانیت و معنویت وجود ندارد.

وزیر دفاع دولت دهم با اشاره به اینکه تمدن غربی که به خود می‌بالند تاریک و فاقد حیات است، خاطرنشان کرد: تمدن غرب که امروز بسیاری از انسان‌ها را در خود غرق کرده از چنین مفهوم پایین و پست نشأت گرفته و جاهلیت مدرن است.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی ما برآمده از یک معرفت عمیق در لایه‌های وجودی انسان است، گفت: شهادت از بزرگ‌ترین آموزه‌های انسان الهی و مکتب اهل بیت است و تمدنی که اسلام به دنبال آن بوده مبتنی بر انسان، ایمان، خداجویی و معنویت استوار است.

وحیدی با اشاره به اینکه بدون شهدا نمی‌توانستیم راه تکامل را تصور کنیم، اظهار کرد: امروز گفتمان نظام اسلامی، گفتمان نظام سلطه را به چالش کشانده و دوباره اسلام را که بعد از جنگ جهانی اول از تمام معادلات جهانی خارج شده بود در دنیا مطرح کرد.

وی با تأکید بر اینکه امروز گفتمان انقلاب اسلامی، اسلام را به معادلات قدرت بین‌الملل بازگرداند، افزود: در حال حاضر  دو مکتب اسلام و تمدن غرب با یکدیگر در حال ستیز هستند.

وزیر سابق دفاع با بیان اینکه انسان بریده از اسلام هیچ آینده و آرمانی ندارد، تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی متفکر غربی، میشل فوکو، اعلام کرد که این عالم روح نداشت و این انقلاب به روح عالم تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی امروزه موجب شده که در همه ابعاد و عرصه‌ها اسلام حرف داشته است، ادامه داد: انقلاب اسلامی در همه جا با مظاهر کفر و شرک به ویژه با تروریسم تکفیری که بدترین نوع تروریسم است درگیر است و جز جمهوری اسلامی، هیچ قدرتی توان مقابله با آن را ندارد.

وحیدی با اشاره به اینکه در مقابل تکفیری‌ها ائتلاف غربی‌ها نتوانست کاری پیش ببرد، خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی در عراق و سوریه نبود، همه کشورهای منطقه در آتشی که خود دامن زدند، می‌سوختند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که ناشکری می‎کنند و قدر جمهوری اسلامی را نمی‌دانند، توان تصور منطقه بدون جمهوری اسلامی را ندارند، گفت: انفجارهای اولیه تروریست‌ها در مرکز دمشق بود و چهار سال همه دنیا به دنبال ساقط کردن سوریه بودند که جمهوری اسلامی با قدرت و یک تنه ایستاد.

وزیر دفاع دولت دهم با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از حرم اهل بیت دفاع می‌کند، اظهار کرد: امروز پس از چهار سال همه به این نتیجه رسیدند که نتوانستند از پس جمهوری اسلامی بر آیند و ایران پیروزی خود را ثابت کرده است.

وی با بیان اینکه در حالی که جمهوری اسلامی در سوریه بود، داعش وارد عراق و چند کیلومتری بغداد شده بود، افزود: جمهوری اسلامی وارد صحنه عراق شد و ضمن ممانعت از سقوط عراق جریان تروریستی را کاملاً به عقب راند.

وحیدی تصریح کرد: اگر تفکر انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی به میان نمی‌آمد، مشخص نبود که عراق چه عاقبتی در دست تروریست‌ها پیدا می‌کرد.

وی با بیان اینکه تمام این مسائل از قدرت مشاوره ایران بود، ادامه داد: نظام سلطه در یمن جنگ نیابتی راه انداخته اما جمهوری اسلامی با قدرت معنوی خودش پیش رفت و برنامه‌های عربستان که اعلام کرده بود 60 روزه بر یمن استیلا خواهد یافت را برهم زد.

وزیر دفاع دولت دهم با اشاره به اینکه 7 ماه است عربستان با تلفات زیاد روبرو بوده و برخی از مناطقش نیز به دست یمنی‌ها افتاده، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی مستقیماً در جنگ حاضر نیست و تنها مشاوره می‌دهد به طوری که امروز حفظ عراق و سوریه توسط جمهوری اسلامی محقق شده است.

وی با بیان اینکه روزی که ایران می‌خواست نیروگاه بوشهر را درست کند با آن مخالف بودند، گفت: اما در نهایت ایران قدرت فنی خود را نشان داد و امروز غرب مجبور به قبول خواسته‌های جمهوری اسلامی بعد از 12 سال شد و با قدرت فنی ایران، غرب  به زانو درآمد.

وحیدی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی بنا به خواست خود محدودیت‌هایی را پذیرفت اما آنچه آنان نمی‌خواستند را تثبیت کرد، اظهار کرد: غربی‌ها با تمام تحریمی که اعمال کردند جمهوری اسلامی دستاوردهای نظامی بسیاری داشت به طوری که مبتنی بر ظرفیت‌های ذاتی نظام دفاعی خود را جلو می‌برد.

وی افزود:در عرصه اقتصادی، برخی می‌خواهند بگویند شکست خوردیم، اما با وجود ضعف‌هایی که داریم ولی به گفته کارشناسان غربی این تحریم‌ها برای هر کشوری اعمال می‌شد تورم به 500 درصد می‌رسید، اما اقتصاد ایران دوام آورد.

وزیر دفاع سابق ایران تأکید کرد: اگر می‌توانستیم به خواسته‌های رهبری به طور کامل عمل کنیم امروز وضعیت بهتری داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امریکایی زمانی‌ که دیدن تحریم‌ها کارگر نیفتاد، درخواست مذاکره کردند، ادامه داد: ما در همه جبهه‎ها درگیر و پیروز هستیم و جامعه‌ای پر نشاط، پرانگیزه، پر جوش و خروش و رو به جلو داریم که هیچ نمونه‌ای ندارد.

وحیدی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی همه معادلات جهان را بر هم زده و الگوی مقاومتی تدوین کرده که برای همه ملت‌ها حتی غیرمسلمان‌ها مطرح است.

وی با بیان اینکه امروز این قدرت بزرگ و بالنده به جلو می‌رود و طبیعی است که غربی‌ها خیلی وحشت کردند، گفت: هر توطئه‌ای که تدوین می‌کنند، نتیجه عکس می‌گیرند.

وزیر دفاع دولت دهم اظهارات سعودی‌ها را مضحک خواند و افزود: عربستان سعودی  آنقدر ضعف عملکرد داشته که صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده تا سال 2020 به مشکل اقتصادی برخواهد خورد.

وی تصریح کرد: امروز رهبر ارزشمند و فرزانه ما آنچنان ابتکار عملی به خرج می‌دهند که دشمن را گیج کرده و نظریه‌پردازان جهان اعتراف می‌کنند که سناریوهای آنان با یک سخنرانی مقام معظم رهبری بر هم می‌ریزد.

وحیدی با بیان اینکه با یک رهبر و هویت حسینی و سربازان حسینی این مسیر جلو می‌رود و شکستی نیز برای آن قابل تصور نیست، ادامه داد: امروز قدرت جمهوری اسلامی در دنیا طنین افکن شده که اساس آن قدرت معنوی است و بر پیکر همه تروریست‌ها لرزه انداخته است.

وی با اشاره به اینکه لرزه بر اندام دشمنان اسلام و مسلمانان افتاده است، خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها می‌گویند تروریست‌ها را رها کنید زیرا دشمن اصلی ما ایران است.

وزیر دفاع دولت دهم گفت: صهیونیست‌ها غزه را از دست داده و کرانه باختری را نیز از دست می‌دهند و شاهد قدرت گرفتن ریشه‌های انتفاضه سوم هستند.

مرجع : نسیم
کد مطلب : ۶۲۷۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.