۰

پروانه ایجاد شبکه ارتباطات ثابت به 7 شرکت

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۶
مراسم اعطای پروانه شرکت‌های FCP صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاونان این سازمان و جمعی از شرکت‌های خصوصی فعال در این بخش صبح امروز برگزار شد.

وزیر ارتباطات در این مراسم با تقدیر از وزیر ارشاد در خصوص تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضهار داشت: قرار است همزمان با ایجاد زیرساختهای شبکه توسط ما، در زمینه محتوا به ما کمک کند و حوزه‌های تولید محتوا را در اختیار شرکتهای مختلف FCP قرار دهد.

وی در ادامه به حجم ۲۰ هزار میلیارد تومانی ICT در بازار اشاره و افزود: بر اساس برآورد متخصصین مختلف با روش های گوناگون این حجم می تواند تا سه برابر افزایش یابد، بنابراین همه می توانند در این بازار بزرگ در ارایه خدمات فعالیت کنند.

واعظی با اشاره به حضور حداکثری ICT در زندگی مردم تصریح کرد: بدون استفاده از این ابزار در هیچ بخشی نمی توان کار را با سرعت و کیفیت انجام داد. از این رو نگاه شرکتهایی که در این بخش کار کرده و پروانه دریافت می کنند نباید مانند گذشته تنها تلفن و اینترنت بدهند، بلکه باید با ایجاد نوآوری موجب رونق کسب و کار در کشور شوند.

به گفته وزیر ارتباطات امروزه محتوا درآمدزا است و اگر خدمات با کیفیت خوب ارایه دهیم مردم هزینه آن را می پردازند.

واعظی با بیان اینکه سیاست نظام به روز بودن ارایه خدمات است تصریح کرد خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که با اعطای این پروانه ها شرایط جدیدی بوجود آید که مردم و کسب و کارها استفاده کنند و کسی در نوبت نماند و خلاء به روز رسانی تلفن ثابت در شهرهای بزرگ توسط شرکت های FCP سریعا پر شود.

وی رویکرد دولت در خصوصی سازی مخابرات را رقابت سالم عنوان کرد و گفت: به دنبال ایجاد رقابت سالم در بخش ثابت هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت و وزارتخانه را چه در زمان حال و چه در آینده متعهد به رعایت پروانه هایی که در گذشته صادر شده است، دانست و گفت: خود را متعهد به قراردادهای سابق می دانیم که پروانه های امروز هم شامل این موارد می شود.

وی با اشاره به حضور تعداد زیاد متقاضیان دریافت پروانه FCP خواستار ایجاد کنسرسیوم های قوی در این خصوص شد و گفت: تمام دنیا دنبال مشارکت و تعامل با یکدیگر هستند و اگر کنسرسیوم های بزرگی ایجاد شود که در داخل و خارج کشور بتوانند کار کنند مورد حمایت بیشتر واقع می شوند.

وزیر ارتباطات با اشاره به ارایه پروانه SAP به شرکت انفورماتیک که خدمات بزرگی در زمینه ماهواره انجام داده ابراز امیدواری کرد از مجموع فعالیت SAP ها کنسرسیومی ایجاد شود که مذاکرات ساخت ماهواره ملی مخابراتی و اینترنتی شروع شود.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۳۰۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.