۰

علت افزایش زمین‌خواری چیست؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
محمد پژمان مدیرعامل سازمان زمین و مسکن، درباره فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فعالیت سازمان زمین و مسکن بیان کرد: تاکنون تعدادی از مجموعه های سرمایه گذاری خواستار ورود به پروژه های سازمان زمین و مسکن بوده اند و مطالعاتی انجام داده اند و قرار است اظهارنظر کنند. با این حال، هنوز بازخوردی از جانب آنها دریافت نشده است.

وی افزود: به نظر می رسد، برای پروژه های بزرگ مقیاس این امکان وجود دارد که هم از ظرفیت های داخلی و هم از ظرفیت خارجی برای جذب سرمایه استفاده کرد.

معاون وزیر راه و سازی اشاره کرد: بانک مسکن در حال حاضر برای تأمین مالی تعدادی از پروژه ها اعلام آمادگی کردند و با مدیران سازمان زمین و مسکن در حال مذاکره و رایزنی هستند.  

خلاءهای قانونی و کم توجهی مدیران درباره زمین خواری

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن گفت: پدیده زمین خواری از دیرباز در ایران رایج بود و اینکه به نظر می رسد اخیراً زیاد شده به خاطر حساسیت رسانه ها به این موضوع و علنی کردن آنها است.

وی ادامه داد: خلاءهای قانونی درباره زمین خواری و کم توجهی مدیران دستگاه های ذی ربط باعث بروز این پدیده در زمین های باغی و زراعی با ارزش شود.  

پژمان اشاره کرد: تلاش مسئولان دستگاه های دولتی این است که با همکاری مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه بتواند ریشه های رخداد پدیده زمین خواری در کشور را آسیب شناسی کند.

وی افزود: با تشکیل یگان حفاظت اراضی و آموزش نیروهای حرفه ای، حفظ و نگهداری زمین های کشور سازمان یافته تر انجام می گیرد.

معاون وزیر راه و سازی اشاره کرد: چالش اصلی در حال حاضر واگذاری زمین از سوی سازمان ها به مدیران و کارمندان نیست، مشکل در واقع زمانی پدید می آید که زمین ارائه می شود برای هر نوع فعالیت اقتصادی مناسب نبوده و یا این زمین خارج از تشریفات قانونی واگذار می شود.

مسکن اجتماعی چشم انتظار کمک دولتی

مدیرعامل سازمان زمین و مسکن درباره اجرای مسکن اجتماعی گفت: وزارت راه و شهرسازی منتظر است تا گشایشی در امور مالی دولت صورت بگیرد. اجرای این پروژ منوط به اعطای اعتبار و تأمین منابع از سوی دولت است.

وی با ابراز امیدواری به افتتاح پروژه مسکن اجتماعی افزود: امیدواریم با افزایش منابع مالی دولت و تسهیل فرآیند اعطای تسهیلات، بندی به ساخت مسکن برای احداث مسکن اجتماعی در بودجه سال آینده اختصاص یابد.
مرجع : میزان
کد مطلب : ۶۳۱۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.