۰

در اردوگاه مهاجران غیرقانونی تهران چه می‌گذرد؟

تاریخ انتشار
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۴
شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران به ویژه شهرستان‌های ورامین و پیشوا ازجمله شهرهایی هستند که بیشترین آمار مهاجران و اتباع خارجی را در خود جای داده‌اند.
 
امروز بسیاری از مسئولان و کارشناسان اجتماعی اعتقاد دارند که باید ورود و خروج اتباع خارجی به شهرهای مختلف کشور مدیریت شده و با برنامه‌ریزی منظم، اقدامات لازم را انجام داد.
 
ضرورت تغییر مکان اردوگاه عسگرآباد
 
اردوگاه عسگرآباد از سال‌ها پیش به‌عنوان محلی برای نگهداری مهاجران و اتباع بیگانه که غیرقانونی وارد کشور شده بودند، تعیین و راه‌اندازی شد و این امر میزان حضور اتباع خارجی در شهرهای ورامین و پیشوا را افزایش داد.
 
در اردوگاه عسگرآباد به وضعیت اتباع خارجی که به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده رسیدگی و زمینه بازگشت آنان به کشور خود فراهم می‌شود.
 
تبعاتی که اردوگاه عسگرآباد به همراه دارد
 
بسیاری اعتقاددارند که راه‌اندازی اردوگاه عسگرآباد در مکان فعلی تبعات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی فراوانی را برای مردم دیار ۱۵ خرداد به همراه داشته و ضرورت بازنگری و تغییر مکانی آن احساس می‌شود.
 
حسین محمدی کارشناس مسائل اجتماعی اظهار داشت: باید در راه اندازی مکان‌هایی که تبعات فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد، نهایت دقت را کرد.
 
ساماندهی عسگرآباد یک ضرورت انکارناپذیر است
 
وی افزود: راه‌اندازی یک اردوگاه و یا یک ساختمان و مجموعه که در آن مردمی با فرهنگ، عقاید و رسومی متفاوت با رسوم و فرهنگ قالب جامعه حضور دارند، قطعاً مشکلاتی را به همراه دارد.
 
محمدی ادامه داد: ساماندهی مکان‌هایی نظیر اردوگاه عسگرآباد به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر محسوب می‌شود و باید در دستور کار مسئولان باشد.
 
سرهنگ صفدر سلیمی معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی شرق استان تهران نیز اظهار داشت: شرق استان تهران از جمله نقاط پرتراکم در میزبانی از مهاجران و اتباع خارجی است.
 
وی افزود: چند صد هزار مهاجر و اتباع خارجی در شرق استان تهران حضور دارند که تلاش‌های لازم برای ساماندهی و قانونمند شدن حضور آنان انجام و بسیاری از مهاجرین با طی کردن مراحل قانونی، دارای کارت اقامت شده‌اند.
 
تغییر مکان اردوگاه عسگرآباد یک اقدام مثبت است
 
سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات فرهنگی و اجتماعی مکان فعلی اردوگاه عسگرآباد اظهار داشت: تغییر مکان‌های اردوگاه عسگرآباد و زندان خورین در پیشوا و ورامین یک اقدام مثبت است.
 
رئیس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: ما با تغییر مکان اردوگاه عسگرآباد که دارای خسارت‌های اجتماعی و فرهنگی فراوانی است، موافق هستیم.
 
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز اردوگاه عسگرآباد در مکان فعلی خود، خسارت‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی را برای مردم به ارمغان آورده و موضوعات اجتماعی مختلفی را با خود همراه می‌کند.
 
نقوی‌حسینی اضافه کرد: امیدوارم این موضوع جنبه عملیاتی به خود گرفته و هر چه زودتر این اقدام مثبت در منطقه انجام شود.
 
اردوگاه عسگرآباد با کمبود فضا مواجه است
 
عباس ملکوتی خواه فرماندار پیشوا نیز در این زمینه با اشاره به تلاش مسئولان برای انتقال اردوگاه عسگرآباد اظهار داشت: امروز اردوگاه عسگرآباد از فضای کافی برخوردار نیست و با توجه به کمبود فضای موجود، نیاز برای انتقال این اردوگاه از مکان فعلی احساس می‌شود.
 
وی افزود: مسئولان استانداری تهران نیز نسبت به تغییر مکان اردوگاه عسگرآباد نظر مساعد دارند، به همین خاطر مکان‌یابی برای انتقال این اردوگاه انجام می‌شود.
 
ملکوتی‌خواه ادامه داد: تلاش‌های لازم برای مرمت و بازسازی و افزایش تجهیزات و امکانات اردوگاه عسگرآباد در مکان فعلی تا انتخاب مکان جدید و انجام اقدامات لازم برای انتقال، پیگیری و عملیاتی خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: مسئولان تمام تلاش خود را برای حل مشکلات و دغدغه‌های موجود در این زمینه به کار خواهند گرفت.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۳۴۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.