۰

جایگزین زندان تعلیقی به جای قطعی برای پزشکان در صورت فوت بیمار

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۶
دکتر محمد رضاخردمند رئیس مجتمع شماره ۲۹ شوراهای حل اختلاف شهر تهران با اشاره به اینکه در مدتی که از اجرای قانون جدید مجازات اسلامی می‌گذرد، پزشکی به علت قصور پزشکی زندانی نشده است، اظهار داشت‌: امیدواریم که مجلس شورای اسلامی نیز با تصحیح این قانون که موجب سرباز زدن پزشکان از اقدام به جراحی یا سایر درمان‌های پرخطر می‌شود، شرایط مناسب‌تری را برای آن ها فراهم کند.

مراکز متعدد برای شکایتی واحد، موجب طرح نظرات متفاوت خواهد شد
وی با گلایه از اینکه بیماران می‌توانند در خصوص موضوعی واحد در مراجع گوناگون شکایت کنند، ابراز داشت: در این صورت امکان دارد نظریه‌‌های متفاوتی مطرح شود و در این صورت این سوء تفاهم را برای بیمار یا پزشک ایجاد می‌کند که نوعی از عدم رعایت انصاف و عدالت در رسیدگی به آن پرونده وجود داشته است.

وی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی طی مذاکراتی با دستگاه قضایی، خواهان وجود تشکیلات واحد برای رسیدگی به پرونده‌ها شده است و به این ترتیب اگر هیات‌های نظام پزشکی بتوانند نظرات کارشناسی خود را به دادسرای دادگستری ارائه دهند، از این تعدد نظریه‌های کارشناسی جلوگیری به عمل خواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه بسیاری از شکایت‌هایی که توسط بیماران مطرح می‌شود، حاصل سوء تفاهم و عدم ارتباط مناسب بین بیمار و پزشک است، اظهار داشت: به طور مثال پزشک توضیحات لازم را به بیمار نمی‌دهد و در پیگیری عوارضی که برای بیمار پیش آمده، دقت لازم را به خرج نمی‌دهد و موجب سوق بیمار به سمت طرح شکایت می‌شود.

رئیس مجتمع شماره ۲۹ شوراهای حل اختلاف شهر تهران ادامه داد: طبق بررسی‌های صورت گرفته اگر پزشکان بتوانند ارتباط حرفه‌ای، اخلاقی و کاری بهتری با بیمارانشان برقرار کنند، از مقدار بسیاری از این شکایت‌ها کاسته خواهد شد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۳۶۴۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.