۰

خنثی‌سازی عملیات تروریستی توسط وزارت اطلاعات

دستگیری تروریست‌ها در ۴‌ استان
تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۰
خنثی‌سازی عملیات تروریستی توسط وزارت اطلاعات
حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود علوی، امروز سه شنبه در نشست خبری با رسانه ها در تهران با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به برنامه های عزاداری سالار شهیدان در ایام محرم و صفر، نتایج مهمترین عملیات های سربازان گمنام امام زمان(عج) طی ماه‌های اخیر و ضربه‌های وارد شده به تیم های تروریستی دشمنان منطقه ای و فرامنطقه‌ای را تشریح کرد.

وی با اشاره به حرکت شیطنت‌آمیز شبکه بی بی سی انگلیس در آستانه ماه محرم توضیح داد: این شبکه در یک حرکت شیطنت‌آمیز بیانیه ایمن الظواهری را قرائت کرد که از گروه های تروریستی خواسته بود تا اسلحه خود را از روی یکدیگر بردارند و به سوی ایران نشانه بروند، اما بعد از بررسی مشخص شد که این بیانیه برای حدود ۸ ماه پیش بوده و در آستانه ایام محرم با اهداف خاصی منتشر شده است.

علوی خاطرنشان کرد: مجموعه این تحرکات باعث شد تا وزارت اطلاعات با حساسیت بیشتری نسبت به تحرکات جریان‌های تروریستی و حامیان آنها وارد عمل شده و کمیته عالی تکفیری با جلسات فشرده تر نسبت به موضوع توجه کرد و جلسات آن با حضور من و دیگر اعضا از قبل ماه محرم آغاز شد.

وی اضافه کرد: در پی این جلسات به تمام اداره کل اطلاعات در استان ها هشدار داده شد تا هوشیار باشند و تمام حرکات مشکوک را زیر نظر بگیرند و به موقع برخورد کنند.

دستگیری ۲۰ عامل ترویستی عازم عراق و سوریه در مرزهای کشور

وزیر اطلاعات با اشاره به مهمترین عملیات های تروریستی خنثی شده اظهار داشت: با وجود تحرکات بسیار دشمن طی این مدت با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) بیش از ۲۰ نفر از عوامل تروریستی که در مرزهای ایران به مقصد عراق و سوریه تردد می‌کردند، شناسایی و بازداشت شدند؛ این افراد در استان های مختلف دارای تحرک بودند و عملیات تروریستی انجام داده بودند و ضمن ربودن خودروهای برخی افراد، آنها را به قتل رسانده بودند.

وی گفت: این افراد برای شهرستان ها برنامه عملیات انفجاری داشتند که این برنامه ها خنثی شد و اطلاعات آنها پس از اتمام کار به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

علوی در ادامه همچنین از ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) به شبکه های تروریستی در شرق کشور و دستگیری ۱۰ عامل تروریستی در استان های گلستان، مازندران، تهران و سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در پی اقدام تروریستی ایام تاسوعای حسینی در صفی‌آباد دزفول با تیراندازی به یک حسینیه دو نفر شهید و دو نفر مجروح شده بودند، به لطف خدا در مدت کوتاهی همه این عوامل تروریستی شناسایی و ۱۴ عامل تروریستی که ۸ نفر از آنها ضاربان اصلی در عملیات های مختلف در خوزستان بودند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ضربه به تیم تروریستی عامل تیراندازی فرمانداری به سوسنگرد و چند پاسگاه انتظامی این شهرستان از دیگر عملیات های صورت گرفته از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج) بود که در تاریخ ۱۶ آبان ماه سال جاری انجام شد؛ دستگیرشدگان در این عملیات همگی زیر نظر کشورهای مرتجع منطقه فعالیت می کردند.

تمام تحرکات تروریستی را زیر نظر داریم

وزیر اطلاعات در این نشست با بیان اینکه ایام محرم و صفر از مقاطعی که جریان‌های تروریستی عموماً برای ضربه زدن به مراسم‌ عزاداری جدیت بیشتری به خرج می‌دهند، گفت: تحمل امنیت بی‌بدیلی که به تعبیر مقام معظم رهبری بر جمهوری اسلامی حاکم است، برای دشمنان جمهوری اسلامی بسیار سنگین است؛ لذا در سال‌های اخیر تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا به هر نحوی شده امنیت جمهوری اسلامی را به چالش بکشند که به لطف خداوند در طول‌ سال‌های اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج)، تیم های مختلف تروریستی را در تور امنیتی خود گرفتار کرده و به آنها ضربه‌ زده‌اند و طرح‌هایشان را خنثی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام علوی افزود: این امنیت بی‌بدیل، دشمنان جمهوری اسلامی را به نوعی تحقیر کرده است؛ از سوی دیگر در جای‌جای کشورهای منطقه و در عربستان، پاکستان، کویت، تونس و نیز در فرانسه و ترکیه انفجارهایی رخ داد که منجر به کشته شدن مردم کوچه و خیابان شد.

وی افزود: دستگاه های مختلف اعلام می کردند از جمله اهداف این گروه های تروریستی انجام عملیات تروریستی در ایران است که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق نشدند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فشارهایی که در جریان عملیات نظامی روسیه در سوریه، به دشمنان وارد شد در مجموع باعث شد دشمنان جمهوری اسلامی تلاش خود را برای ضربه زدن به ایران مضاعف کنند.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: با عنایت حضرت امام زمان(عج) و دعای زاکیه و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر نیروها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی و سازمان بسیج مستضعفین، امنیت کامل عزای حسینی تامین شد و مردم عزیزمان با امنیت کامل این مقطع را پشت سر گذاشتند.

علوی تصریح کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با هوشیاری، اشراف کامل اطلاعاتی دارند و هر گونه حرکتی را پیش از اینکه به جنایتی منتهی شود، شناسایی کرده و زیر ضربه می‌برند و امیدواریم با دعای مردم، توفیق سربازان گمنام امام زمان(عج) همیشگی باشد.

مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۳۷۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.