۰

ارتش چین آماده رویارویی با آمریکا است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
در شرایطی که هر روز تنش ها میان چین و آمریکا در دریای جنوبی شدت می گیرد و دسته بندی های جدیدی هم در این منطقه شکل گرفته است، هر دو کشور در حال به رخ کشیدن قوای نظامی خود هستند.
به گزارش ایرنا، نیروی دریایی آمریکا ناوها و جنگنده های پیشرفته خود را به دریای جنوبی اعزام کرده است و چین نیز بی توجه به این وضعیت در حال ساخت و ساز جزایر شنی است.
اما در این میان روزنامه «گلوبال تایمز» که دیدگاههای حزب حاکم کمونیست چین را منتشر می کند، گزارش کرده است که این کشور به هیچ وجه هراسی از آمریکا ندارد و حضور آنها در منطقه برای ما ترس آور نیست.
نشریه با اشاره به اظهارات مقام های نظامی آمریکا مبنی بر اعزام نیروهای نظامی و تسلیحات مدرن به دریای جنوبی چین آورده است: ما هم برای مقابله با آنها با تازه ترین دستاوردهای نظامی آماده ایم.
در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: برای اینکه با این ارتش مدرن روبرو شویم راهی به جز تقویت نیروهای مسلح با بهترین و جدیدترین تسلیحات وجود ندارد.
«گلوبال تایمز» خاطرنشان کرده است که ارتش چین هر سال ۱۰ درصد بودجه خود را افزایش می دهد و به پیشرفته ترین تسلیحات مجهز می شود. این در حالیست که این مساله از سوی مردم نیز حمایت می شود و تحت این حمایت و این اقتدار نظامی، دیگر جای ترس و هراسی از واشنگتن باقی نمی ماند.
روزنامه چینی تهدید کرده است که درگیری های نظامی چین و آمریکا در دریای جنوبی به همین منطقه محدود نخواهد شد و اگر قرار است درگیری و جنگی میان ارتش های دو کشور شروع شود، آمریکا باید بداند که دامنه آن به پایگاه های دیگر آمریکا در نقاط دور افتاده و حتی به داخل خاک این کشور کشیده می شود زیرا چین مجبور خواهد شد از پیشرفته ترین تسلیحاتش در این نبرد استفاده کند.
پکن اعلام کرده است که موضوع دریای جنوبی چین موضوع ساده ای نیست که آمریکا با ساده لوحی تصور کند می تواند در این خصوص با چین چانه زنی کند.
چین همواره تاکید دارد که نمی خواهد با آمریکا وارد درگیری نظامی شود اما از سوی دیگر خاطرنشان می کند که خود را برای هر شرایطی آماده کرده است و به همین دلیل نشریه «گلوبال تایمز» نوشته است که احداث تپه ها و جزایر شنی طبق مقررات بین المللی ادامه خواهد یافت.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۴۰۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.