۰

آمریکا باید علاوه بر پول‎های بلوکه شده سود ان را هم به ایران بپردازد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
محمدحسن آصفری دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با برداشتن غرامت از پول‌های بلوکه شده ایران به وسیله آمریکایی‎ها گفت: چندین سال است که پول‌های ما در آمریکا بلوکه شده است و در این چند سال آنان از این پول‌ها استفاده اقتصادی کردند و بهره گرفتند و لذا موظفند علاوه بر اصل پول بلوکه شده، سود آن را هم به کشور ما بپردازند.

نماینده مردم اراک و کمیجان اظهار داشت: دولتمردان آمریکایی موظفیند اموال بلوکه شده ایران را بر مبنای نرخ سود بانکی کشورشان به ما پرداخت کنند و هرگونه کم کردن از این مبالغ با هر عنوانی که باشد، اعم از تروریسم یا هر بهانه دیگر، برای ما قابل درک نیست و از طریق داگاه‎های بین‎والمللی و داخلی پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها باید پاسخگوی این مسئله باشند که با چه مجوزی مدتی طولانی اموال جمهوری اسلامی ایران را بلوکه کردند و قطعا باید سود بهره‌گیری از این پول‌ها را به ما بپردازند.

آصفری تاکید کرد: تاکنون هر حکمی در این زمینه از سوی دادگاه‎های آمریکا صادر شده است، در حالیکه هیچ نماینده‎ای از ایران در آن دادگاه حضور نداشته است، جنبه حقوقی نداشته و فاقد اعتبار است.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه بامشکلات حوزه انتخابی خود نیز توضیحاتی داد و خاطرنشان کرد: تعطیلی کارخانه‎ها در استان مرکزی با توجه به اینکه این استان از قطب‌های صنعتی کشور است، مشکل‌ساز شده و ما شاهد تعدیل نیرو و تعطیلی اکثر کارخانه‌های مادر مانند "هپکو"، "آذراب" و سایر کارخانه‎های صنعتی هستیم.

آصفری نبود برنامه‌ریزی برای صنعت در این استان را از عوامل مشکل‌ساز استان مرکزی عنوان کرد و گفت: مردم در این استان هر روز با مشکلات زیادی روبه رو هستند. کارخانه‌ای مانند "کمباین سازی" چندین ماه است که حقوق کارمندان و کارگران را نداده‎اند و هیچ برنامه‌ای برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها نیست بعضی از شرکت های دولتی یا شبه دولتی با پولی بسیار اندک این کارخانه ها را خریدای کردند که اگر این روند در استان مرکزی ادامه‎دار شود در آینده با مشکل جدی کارگری در اراک روبه رو خواهیم شد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۴۰۴۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.