۰

مذاکرات نفتی ایران-هند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱
مذاکرات نفتی ایران-هند
عباس کاظمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه خرید پالایشگاه و یا سهام شرکت‌های بزرگ پالایشگاهی یکی از سیاست‌های نفتی ایران در دوران پساتحریم است، گفت: بر این اساس اخیرا مذاکراتی با شرکت‌های مختلف اروپایی، آمریکای جنوبی و آسیایی برای خرید پالایشگاه و یا سهامی از شرکت‌های پالایش نفت در نقاط مختلف جهان آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی یکی از مهمترین دلایل خرید سهام پالایشگا‌ه‌های نفت خارجی را ایجاد امنیت برای تقاضای نفت خام ایران در بازار جهانی در بلند مدت عنوان کرد و افزود: شرکت ملی نفت ایران به دنبال این است که در پالایشگاه‌هایی سرمایه گذاری کند که نفت خام ایران را در آن پالایشگاه‌ها تصفیه کنند که این فعالیت صرفه اقتصادی هم به همراه دارد.

معاون وزیر نفت با اشاره به انجام مذاکراتی با شرکت‌های نفتی هندی برای خرید سهام پالایشگاه‌ها، اظهار داشت: بر این اساس مذاکراتی با پالایشگاه نفت اسار هند انجام شده است.

رکن الدین جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران هم در گفتگو با مهر با تایید انجام مذاکراتی با شرکت‌های اروپایی، آسیایی و حتی آفریقایی به منظور خرید سهام پالایشگاه‌ها، گفت: نفت خام ایران باید به بازارهایی ارسال شود که مشتری قابل اعتماد و دراز مدت برای آن فراهم باشد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه طبیعی است هرچه در بازارهای مقصد نفت و هم در بازار مصرف حضور داشته باشیم این شرایط حضور نفت ایران را در آن بازارهای بیمه و تصویب می کند، بیان کرد: با این هدف اخیرا بررسی ها و مذاکراتی را برای سرمایه گذاری در یکسری از تاسیسات نفتی شامل پالایشگاه نفت را آغاز کرده ایم.

به گزارش مهر، در حال حاضر شرکت نفت اسار، پالایشگاه مانگلور و شرکت نفت هند جز بزرگترین مشتریان سنتی نفت خام در آسیا و حتی جهان به شمار می روند و در این بین پالایشگاه اسار بزرگترین خریدار نفت خام ایران در بازار هند است.
کد مطلب : ۶۴۳۵۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.