۰

آمانو: پیشرفت‌های‌مهمی در پرونده‌ایران حاصل شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
به گزارش ایرنا، وی روز سه شنبه در هفدهمین نشست عادی مجمع عمومی سازمان ملل با ارائه گزارشی از فعالیت های آژانس گفت که طبق موعد مقرر تا ۱۵ دسامبر نتایج بررسی های مربوط به مراحل اجرای برجام از سوی ایران را به شورای حکام آژانس ارائه خواهد داد.

وی یاد آور شد که شورای امنیت سازمان ملل در پی حصول توافق هسته ای میان ایران و کشورهای ۱+ ۵ راستی آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات ایران در چهارچوب برجام را به این آژانس واگذار کرده و او نیز طرح عملی خاصی را به منظور شفاف سازی در خصوص ابعاد برنامه های هسته ای ایران تنظیم کرده که همه مراحل آن در موعد مقرر یعنی ۱۵ اکتبر بطور کامل بپایان رسیده است.

مدیرکل آژانس هسته ای اظهار کرد که مسئولین آژانس درحال حاضر در مراحل نهایی تحلیل و بررسی اطلاعاتی که در اختیار دارند، هستند و او تا ۱۵ دسامبر امسال نتایج این بررسی ها را برای تصمیم گیری های مقتضی در اختیار شورای حکام این آژانس قرار خواهد داد.

آمانو همچنین افزود که گرچه هنوز کارهای زیادی درپیش است اما پیشرفت های شایانی که در رابطه با موضوع هسته ای ایران حاصل شده گواهی بر توفیق دیپلماسی است و نشان می دهد که حتی پیچیده ترین و چالش برانگیز ترین مسائل را می توان در صورت تمایل طرفین ذی نفع به گفت و گو و مذاکره بطور موثر از میان برداشت.

وی تصریح کرد که نتایج حاصل در رابطه با موضوع هسته ایران مدیون تلاش های مستمر مسئولین دولت ایران، آژانس هسته ای، کشور های ۱+ ۵ و شورای امنیت سازمان ملل بوده است.
کد مطلب : ۶۴۴۰۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.