۰

جنرال الکتریک به دنبال حضور در بخش نفت و گاز ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
لورنزو سیمونلی - مدیرعامل بخش نفت و گاز جنرال الکتریک - در مصاحبه با پایگاه خبری گلف‌نیوز گفت: ما قبل از تحریمها در ایران حضور داشتیم و وقتی این تحریمها لغو شوند ما بازخواهیم گشت و به ایران کمک خواهیم کرد.

وی افزود: پس از لغو تحریمها من از بعد زیرساختی پتانسیل بالایی در ایران می‌بینم. ما در حال حاضر شناختی از میادین ایران داریم و همچنین از قبل تجهیزاتی در آنجا داریم اما منتظر هستیم که فضا در ایران باز و تحریمها لغو شوند.

بر اساس این گزارش در شرایطی که ایران پس از یک دوره طولانی تحریمهای بین المللی درهای فعالیت تجاری در این کشور را باز کرده است تعدادی از شرکتهای نفتی خارجی تمایل خود را برای حضور در ایران اعلام کرده اند.

ایران در ماه اکتبر یک کنفرانس مهم نفت و گاز برای تشریح برنامه های خود برای جذب سرمایه گذاران خارجی پس از لغو تحریمها برگزار کرد. همچنین کنفرانس دیگری قرار است در ماه فوریه در لند برگزار شود.

ایران چهارمین ذخایر بزرگ اثبات شده نفت جهان و دومین ذخایر بزرگ گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. تولید نفت ایران پس از تحریمهای سال ۲۰۱۲ به شدت کاهش یافت و در حال حاضر روزانه دو میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه برآورد می‌شود که روزانه یک میلیون بشکه کمتر از سطح قبل تحریمها است.

لورنزو درباره کاهش قیمت نفت نیز گفت که این موضوع روی اهداف بلندمدت شرکت تاثیر نمی‌گذارد و این شرکت به سرمایه گذاریهای خود ادامه خواهد داد. کاهش قیمت نفت چیزی است که اتفاق می‌افتد و این یک صنعت دوره ای است. ما وقتی وارد صنعت نفت و گاز شدیم به قیمت نفت فکر نکردیم ولی واقعا به ماهیت بلندمدت مسیری که صنعت نفت به سوی آن پیش می‌رود فکر می‌کنیم.

سیمونلی افزود: در کوتاه مدت با کاهش قیمتها سطح فعالیت‌ها نیز به نوعی کاهش یافته است و برخی پروژه‌ها در حال کنار گذاشته شدن هستند ولی در چشم انداز بلندمدت این صنعت هیچ امر غیرعادی وجود ندارد. این صنعت در بلندمدت بازخواهد گشت و روند بلندمدت آن مثبت است.

جنرال الکتریک در حال سرمایه گذاری در مصر و عربستان در راستای برنامه های توسعه خود است.

جنرال الکتریک در ماه مارس اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در مصر برای تمرکز روی تولید برق، انرژی‌های تجدید‌شدنی، آب، نفت و گاز، حمل‌ونقل ریلی و هوایی خواهد داشت.

بخش نفت و گاز جنرال الکتریک اوایل ماه جاری توسعه فاز اول چند میلیون دلاری تاسیسات تولیدات پیشرفته این کشور در عربستان را برای ارتقای تولید داخلی و صادرات تکمیل کرد.

لورنزو سیمونلی افزود: ‌این یک منطقه مهم برای ماست. جنرال الکتریک سالها در منطقه خلیج فارس حضور داشته است. اگر شما به سابقه ۱۳۰ ساله جنرال الکتریک بنگرید ما بخش عمده‌ای از این دوران را در خلیج فارس حضور داشته‌ایم. ما رابطه عمیقی با شرکت نفت ملی ابوظبی، آرامکو عربستان و شرکت نفت کویت داریم.

مدیر بخش نفت و گاز جنرال الکتریک خاطرنشان کرد: اگر به عربستان نگاه کنید می‌بینید که سرمایه‌گذاری در این کشور با افزایش در استخدام‌ها از ۲۰۰۰ به ۴۰۰۰ نفر و ۷۰ درصد نیروی بومی صورت گرفته است.

در مصر ما یک سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری در تولید برق داریم و برای استقرار جدید‌ترین فناوری برای شرکت نفت کویت متعهد شده‌ایم.

وی افزود: جنرال الکتریک در امارات پایگاه خوبی در پروژه "ام لوءلوء" ابوظبی دارد و یک همکاری مهم با شرکت مبدله برقرار کرده است.

مدیر بخش نفت و گاز جنرال الکتریک در خصوص کل سرمایه‌گذاریهای این شرکت در منطقه آمار مشخصی را ارائه نداد و گفت: سرمایه‌گذاری‌ها پایدار و در جریان هستند.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۶۴۶۶۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.