۰

درخواست وکیل شرکت نفت برای حضور مسئولان سابق کشور در دادگاه

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۴
بابک زنجانی در ادامه چهاردهمین جلسه محاکمه متهمان نفتی در پاسخ به اظهارات معاون دادستان تهران گفت: مطالب آقای نجفی درست نیست. ما در ایران یورو، یوان چین، و وون کره نداریم که بخواهیم به کسی بدهیم و تمام این منابع را در خارج از کشور به پیمانکاران دادم.

متهم پرونده نفتی افزود: یکی از شرکتها را بیاورید که بگوید در ایران پول داده‌ام. این شرکتها حساب دفتری‌شان داخل ایران بود و این موضوع کاملا کذب محض است.

زنجانی اضافه کرد: می‌گویند به برخی شرکتها یورو، به برخی دلار و به برخی نیز ریال داده‌ام. این دستوری است که شرکت اچ‌کی می‌داده که به فلان شرکت یورو یا دلار بدهم.

در این هنگام غلامرضا مهدوی وکیل شرکت نفت با اجازه قاضی صلواتی گفت: نمی‌توان بیش از این چیز نگفت و دروغ‌های آقای زنجانی را پاسخ نداد. مصیبت زنجانی برای شرکت نفت و نظام یک یا دو مورد نیست بلکه بسیار زیاد است.

وی با نشان دادن مدارکی که در دست داشت خطاب به قاضی صلواتی گفت: اینها مدارکی است که نشان می‌دهد محموله‌های نفتی به زنجانی تحویل داده شده و این در حالی است که متهم این موضوع را انکار می‌کند.

مهدوی ادامه داد: باید ببینیم که مسئولان دلسوز کشور در آن شرایط چرا این تصمیم را گرفتند تا منابع نفت به بانک مالزی واریز شود و پاسخ این است که پیمانکاران نفتی ما مشکل نقدینگی یورو و دلار داشتند و مسئولان می‌خواستند از این طریق این مشکل حل شود.

وکیل شرکت نفت اضافه کرد: ما در کشور هم ریال و هم وون کره داشتیم اما پیمانکاران ریال و وون نمی‌خواستند و مشکل نظام بعد از تحریم‌های ظالمانه تبدیل پول‌های کشور به یورو و دلار بود.

مهدوی ادامه داد: آقای زنجانی مسئولان کشور را تخریب می‌کنند و به همین خاطر از دادگاه تقاضا دارم اگر فرصتی دست داد از این مسئولان دعوت کنند تا در محضر دادگاه شهادت بدهند و توضیحاتی را ارائه کنند.

وکیل شرکت نفت تصریح کرد: زنجانی به مسئولان کشور گفته بود بانک دارم و می‌توانم از طریق بانک خود مطالبات پیمانکاران را به یورو و دلار پرداخت کنم اما هیچ کدام از مطالبات را به یورو و دلار پرداخت نکرده است و ردیابی همه پول‌ها مشخص است.

مهدوی گفت: اصل پولی که قرار بود بابت پرداخت به پیمانکاران در بانک اف‌آی‌آی‌بی واریز شود سر از شرکت اس‌سی‌تی درآورد و صرف مخارج شخصی شد و مبلغی هم که به پیمانکاران پرداخت کردند با ذلت و مشقت بسیار بود.

وی ادامه داد: بعد از ۵ ماه از زمانی که پول واریز شد شرکت اچ‌کی دستور پرداخت داد و دستور پرداخت‌ها با تاریخ و نامه مشخص است. انتقال از طریق سیستم بانکی به صورت آنی انجام می‌شود اما آقای زنجانی ۵ ماه پول پیمانکاران را ندادند و در آخر نیز تحریم را بهانه کردند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۴۸۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.