۰

شأن دانشگاه در هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما تنزل نیافته است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۳
شأن دانشگاه در هیچ جای دنیا به اندازه کشور ما تنزل نیافته است
کامران دانشجو در نشست جبهه گفتمانی یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی(یکتا) که عصر امروز(دوشنبه) در برگزار شد، اظهار داشت: اساسی‌ترین مشکل دانشگاه‌های ما، مقلدبودن آنها است؛ در واقع ما دانشگاه بومی نداریم واین درحالیست که مقام معظم رهبری در این رابطه تاکید کرده اند که "ما دانشگاه مقلد نمی‌خواهیم".

وی با بیان اینکه اگر صنعت هسته ای بومی نبود کسی محل به ما نمی‌گذاشت، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که ما در ایران به دانشگاه بومی احتیاج داریم.

عضو جبهه یکتا بیان کرد: متاسفانه امروز به جایی رسیده‌ایم که دانشگاه‌ها به محل برگزاری کنسرت و سالن مد تبدیل شده اند در حالیکه هیچ کجای دنیا شأن دانشگاه به این میزان تنزل نیافته و در واقع از نظر شکلی تمام مناسبات در دانشگاههای ما از غرب گرفته شده است.

دانشجو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اردوهای مختلط میان دانشجوها ارتباطی به فرهنگ ایرانی ندارد، ادامه داد: غربی‌ها علاقه دارند دانشگاه‌های ما گسترش یابد تا فرهنگ غیر ایرانی رشد پیدا کند، همچنین امام خمینی(ره) عقیده داشتند که دانشگاه مبدا همه تحولات است که طبق این گفته برای همه موضوعات اعم از اقتصاد، فرهنگ و ... دانشگاه باید محور و مبدا باشد.

وی راه حل معضل دانشگاه را توجه بر نگاه امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: تا زمانی که دانشگاهها اسلامی نشوند، کشور اسلامی نخواهد شد، همانگونه که امام(ره) هم معتقد بودند دانشگاه باید با راه ملت، احتیاج و تقویت ملت همراه شود.

دانشجو با طرح این سوال که آیا برگزاری کنسرت، اردوهای مختلط و سالن مد، جهت‌گیری اسلامی دارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که در دانشگاه باید دین غالب باشد؛ معنی اسلامی‌بودن دانشگاه همین است، همانگونه که امام خمینی (ره) معتقد بودند که اسلامی شدن دانشگاه بدون اسلامی شدن عناصر آن میسر نیست.

وی اظهار داشت: دولت اصلاحات در رابطه با تولید علم ۲۰ هزار و ۱۵۵ مقاله به ثبت رسانده این در حالی است که در دولت نهم و دهم ۱۸۴ هزار و ۹۹۹ مقاله به ثبت رسیده است.

دانشجو با اشاره به اینکه در دولت نهم و دهم ۲۵ میلیون تومان وام با سود ۴ درصد برای مسکن داده می‌شد این در حالی است که در دولت یازدهم برای خرید خودرو ۲۵ میلیون تومان با سود ۱۶ درصد ارائه می‌شود، گفت: اولین بار استفاده از اصطلاح "کاغذپاره" برای قطعنامه‌ها از سوی امام خمینی (ره) بوده است از این رو رئیس دولت نهم و دهم از اصطلاح کاغذپاره استفاده کرد اما حالا چه شده است که قطعنامه‌ها طنز تاریخی شده است، باید معلوم شود که دیپلماسی لبخند به کجا رسیده است.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
کد مطلب : ۶۴۸۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.