۰

تخریب بسیج یا تکمیل پروژه نفوذ

تاریخ انتشار
دوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
تخریب بسیج یا تکمیل پروژه نفوذ
روزنامه «جوان» در یادداشتی از«یدالله جوانی» نوشت:

تخریب تفکر و اندیشه بسیجی، تخریب بسیجیان و سازمان بسیج، یکی از اولویت‌های برخی از افراد و گروه‌های سیاسی در سال‌های اخیر بوده و آنان این تخریب را از طریق اتهام‌زنی و متهم‌سازی دنبال نموده‌اند. عمدتاً کسانی که اینگونه عمل نموده و می‌نمایند، به همه مسائل از زاویه تنگ منافع حزبی، جناحی و باندی نگریسته و به راحتی حاضر خواهند بود منافع ملی و مصالح عمومی را قربانی نگاه تنگ‌نظرانه خود نمایند.
بر همین مبنا، در تخریب بسیج، تلقی آنان این است که با رقیب سیاسی یا جناح مقابل در حال رقابت هستند. در حالی که با اندک تأمل می‌توان دریافت که این نگاه، از اساس نادرست بوده و بسیج و سازمان بسیج با تمامی جریان‌های سیاسی، ‌جناح‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی، دارای تفاوت ماهوی و اساسی می‌باشد. بسیج یک نیروی کاملاً مردم‌پایه و در خدمت ملت و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌باشد. بسیج متعلق به هیچ حزب و جناح سیاسی نبوده، نیست و نخواهد بود. در بسیج از همه اقشار جامعه حضور دارند. بسیج در واقع مبتنی بر یک اندیشه و تفکر اسلامی و انقلابی شکل گرفته و هدفی جز منسجم ساختن و هدفمند ساختن حرکت‌ها و ظرفیت‌های اجتماعی برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی ندارد.
این مجموعه یک مجموعه بی‌نظیر و منحصربه‌فردی می‌باشد و به دلیل همین منحصر به فرد بودن، تفکر و اندیشه ناب بسیجی را حضرت امام (ره) تضمین‌کننده و بیمه‌کننده کشور در برابر خطرات و تهدیدات دشمنان می‌دانند.
حضرت امام(ره) با گذشت قریب به یک دهه از عمر بسیج و با ملاحظه کار‌ویژه‌های این مجموعه کاملاً مردمی به ویژه در دوران دفاع مقدس، در پیامی که در دوم آذر سال ۱۳۶۷ به مناسبت سالروز تأسیس بسیج مستضعفین صادر فرمودند، با ادبیات خاص و کم‌نظیر، به توصیف بسیج و بسیجیان پرداخته و بر ادامه کار بسیج و تقویت این مجموعه تأکید نمودند. رهبر کبیر انقلاب اسلامی در این پیام، سوختن مسئولان در آتش دوزخ الهی را از پیامدهای غافل شدن آنان نسبت به بسیجیان اعلام کرده و این هشدار و اعلام زنگ خطر برای مسئولان کشور، به خاطر اهمیت بسیج و بسیجیان در کشور از دیدگاه ایشان است.
در دیدگاه امام (ره) بسیج شجره طیبه و درخت پرثمر، مدرسه عشق، میقات پابرهنگان و لشکر مخلص خداست. از نظرگاه امام راحل، بسیج و بسیجیان، کسانی هستند که با ایثار و فداکاری، با روحیه جهادی و شهادت‌طلبی، تضمین‌کننده پیروزی‌ها برای ملت هستند. با چنین نگاهی به بسیج ایشان در همین پیام سال ۱۳۶۷ خود، با صراحت اهمیت و ارزش وجودی بسیج و بسیجیان را اینچنین به همگان گوشزد می‌فرمایند: «...خلاصه کلام اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.»
با تأمل در این کلام نورانی و برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی، می‌توان دریافت که برای نگه داشتن کشور در سطح برخورداری از قدرت بازدارندگی در برابر دشمنانش، همواره باید نوای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین‌انداز باشد. این تفکر با مختصاتی که دارد، از برخورداری ملت بسیجی از نصرت الهی حکایت می‌کند. ملتی از نصرت خداوند برخوردار است که خدایی باشد و در راه خدا حرکت کند.
اساس حرکت بسیج، حرکت در راه خدا و تحقق و حاکمیت بخشیدن به ارزش‌های الهی در جامعه است. تأکید بسیج و بسیجیان بر ارزش‌های انقلابی، اصول و مبانی انقلاب، خط امام و رهبری در جامعه و تأکید آنان بر حرکت براساس این اصول و مبانی، به همین دلیل است.
اکنون برخی از گروه‌های سیاسی و افراد فعال در صحنه سیاسی کشور و رسانه‌های متعلق به آنان، تأکید بسیج و بسیجیان بر اصول و ارزش‌های انقلابی را از زاویه دید منافع خود ارزیابی کرده و به دنبال این ارزیابی به تخریب بسیج و بسیجیان اقدام می‌کنند.
این رفتار برخی از افراد، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی طی سالیان گذشته و خصوصاً در دو سال اخیر، موجب شد تا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، نسبت به پیامدهای این حرکت نسنجیده هشدار داده و تخریب‌کنندگان بسیج را تکمیل‌کنندگان پروژه نفوذ دشمن معرفی کنند.
دشمن در پروژه نفوذ به دنبال تغییر در نگاه‌ها در داخل کشور و تأثیرگذاری بر تصمیمات آحاد مردم و مسئولان است. تغییر نگاه‌ها به ارزش‌ها و نهادهای انقلابی و ارزشی از جمله بسیج در جامعه، یکی از اهداف راهبردی دشمنان در پروژه نفوذ است. بر همین اساس است که حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، عمل تخریب‌کنندگان بسیج را، در راستای پروژه نفوذ ارزیابی نموده و در دیدار با فرماندهان گردان‌های بسیج در چهارم آذر سال جاری می‌فرمایند: «مکمل این نفوذ هم کارهای حاشیه‌ای است؛ یکی از چیزهایی که مکمل این نفوذ است، ‌تخطئه کسانی است که بر اصالت‌ها، بر نگاه درست، بر ارزش‌ها پا می‌فشارند؛ این مکمل نفوذ است. نمی‌خواهم بگویم آن کسانی که بسیج را تخطئه می‌کنند، متهم می‌کنند به افراطی‌گری و تندی و چه و چه، آگاهانه دارند با نفوذگران همکاری می‌کنند، همراهی می‌کنند، بنده این ادعا را نمی‌کنم، خبر ندارم، اما واقع قضیه این است که این کمک است. اینهایی که در بحث‌های مختلف با زبان‌های مختلف، بسیج را متهم می‌کنند به تندروی، به افراطی‌گری و چه و چه، دارند در واقع نفوذ را تکمیل می‌کنند، پروژه نفوذ به وسیله اینها دارد تکمیل می‌شود؛ چون بسیج جزو آن خاکریزهای مستحکم است؛ بسیج یک خاکریز مستحکمی است؛ این خاکریز را نباید سست کرد.»
آری، بسیج یک خاکریز مستحکم است در برابر خطرات و تهدیداتی که متوجه استقلال، عزت، امنیت و در یک کلام منافع ملی و مصالح اسلامی ملت ایران است. حال آن کسانی که بی‌محابا به تخریب بسیج روی می‌آورند، چگونه از این عمل خسارتبار خود، می‌خواهند در برابر ملت دفاع کنند؟
چگونه کسانی حاضر می‌شوند به خاطر منافع زودگذر جناحی و باندی خود، خاکریز مستحکم ملت ایران را در برابر دشمنان سست نمایند. این سؤالی است که باید تخریب‌کنندگان تفکر و اندیشه بسیجی به آن پاسخ دهند. امروز متأسفانه برخی از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، نه به دنبال تخریب یک بسیجی یا تشکل بسیج، بلکه به دنبال تخریب تفکر و اندیشه بسیجی هستند. اگر تفکر و اندیشه بسیجی در کشور با این تخریب‌ها و اتهام‌زنی‌ها تضعیف شد، آیا تفکر جایگزینی وجود دارد که بتوان براساس آن از استقلال، عزت، امنیت و موجودیت خود با اطمینان دفاع کرد؟
پاسخ این سؤال روشن است. هرگز تفکر و اندیشه جایگزینی برای تفکر و اندیشه بسیجی وجود ندارد. تفکر و اندیشه‌ای که بتوان براساس آن، در برابر غرب سلطه‌گر و زیاده‌خواه ایستاد.
غرب و امریکا در پروژه نفوذ، به دنبال فروریختن همین اندیشه و تفکر بسیجی مقاومت‌ساز در برابر سلطه است. بر همین اساس، تمامی کسانی که به هر دلیل و با هر انگیزه‌ای، اقدام به تخریب بسیج می‌کنند، باید بدانند که کارشان جز تکمیل پروژه نفوذ دشمن، پیامدی ندارد. البته همانطور که در پروژه نفوذ، دشمنان با شکست مواجه خواهند شد، این جریان تخریب‌کننده بسیج نیز، در تخریب بسیج موفق نخواهد شد و این شجره طیبه و درخت تناور روز به روز پرثمرتر خواهد شد.
کد مطلب : ۶۵۳۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.