۰

مرزهای شلمچه، مهران و چذابه باز است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶

محمد بابایی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت تردد زائران کربلای حسینی در مرزهای زمینی شلمچه، چذابه و مهران اظهار داشت: تردد در مسیر رفت و برگشت زوار در دو مرز زمینی شلمچه و چذابه برقرار است و زائرانی که هنوز قصد خروج از ایران را دارند می‌توانند با گذرنامه و ویزا از مرز شلمچه و چذابه عبور کنند.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا به مرز مهران اشاره و تصریح کرد: خروج زوار ایرانی از مرز مهران به سمت عراق بسته است و فقط تردد زوار از عراق به سمت ایران را در مرز مهران شاهدیم؛ در نتیجه مرز مهران فقط برای وارد شدن زوار به داخل ایران فعال است.

بابایی به سیل جمعیت پیوسته زوار که از کشور عراق وارد مرز مهران می‌شوند اشاره کرد و گفت: اکنون جمعیت پیوسته و روانی را از زوار شاهدیم که وارد گیت‌ها شده و به سمت پایانه‌های اتوبوس در مهران در حال حرکتند که خوشبختانه این جمعیت در صورت روان در حال حرکت است و تجمع زوار را نداریم.

وی افزود: در حال حاضر بارش باران در مهران قطع شده است.

این مقام ارشد گذرنامه ناجا ورود اتباع غیر ایرانی از کشور عراق به داخل ایران را فقط از مرز شلمچه امکانپذیر دانست.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا به آمار برگشت زوار کربلای حسینی از ابتدای سفر تا همین لحظه از سه مرز شلمچه، چزابه و مهران پرداخت و گفت: 371 هزار زائر تاکنون برگشته‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 68 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در 24 ساعت گذشته 132 هزار و 10 نفر از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه وارد کشور شده‌اند که این  آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با توجه به آمار ارائه شده خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد که زوار زمان کمتری را برای حضور در کربلا انتخاب کرده و به برگشتشان شتاب بیشتری داده‌اند تا بتوانند هرچه سریعتر به شهرهای خود باز گردند.

مرجع : فارس
کد مطلب : ۶۵۵۷۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.