۰

"آسیب و بیماری" سوغات زائران بر اثر نامدیریتی در انتقال

تاریخ انتشار
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۶
دکتر امین صابری نیا با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۲۰۰ هزار زائر امام حسین(ع)، اظهار داشت: در این ایام، حدود ۲۰۰ مأموریت به منظور انتقال بیماران به بیمارستان‌ها انجام گرفته است.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه وزارت بهداشت تمهیدات لازم بهداشتی و درمانی را برای حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی اندیشیده بود، گفت: تاکنون در بخش مراقبت‌های بهداشتی و درمان‌های سرپایی مشکلی نداشته‌ایم.

وی موج بازگشت زائران از عراق به ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: زائران در طول ۱۰ روز از کشور خارج می‌شوند اما در طول ۳ روز به کشور باز می‌گردند و لازم است تا مدیریت دقیقی بر راه‌ها انجام شود و در صورتیکه مدیریت راه‌ها و انتقال بیماران، به طور دقیق انجام نشود، به سلامتی مردم آسیب می‌رسد.

صابری نیا ادامه داد: با توجه به گستردگی چنین بازگشتی به کشور ضروری است برنامه ریزی منسجم تری برای سال‌های آینده داشته باشیم به صورتیکه یا زمان برگشت را به صورت زمان بندی تعریف کنیم و یا مسیرها را طوری تعریف کنیم که شاهد ترافیک نباشیم.

وی گفت: تعداد مراجعات به اورژانس در نقاط مرزی بالا بود اما با توجه به رویکرد ما، سعی کردیم انتقال بیماران به بیمارستان‌ها منطقی و با برنامه صورت پذیرد.

صابری نیا افزود: به دلیل ترافیک سنگینی که در محور مهران-ایلام وجود داشت، امکان انتقال زمینی میسر نبود که از اورژانس هوایی و همچنین بالگردهای سازمان هلال احمر استفاده شد.

رئیس اورژانس کشور گفت: متاسفانه در این ایام، شاهد چندین حادثه ترافیکی در نقاط مرزی بودیم که برخی از آنها به دلیل استفاده از خودروهایی بود که ویژه انتقال مسافران نبود ضمن اینکه در حوادث ترافیکی نیز تمام بیماران را به مراکز بهداشتی و درمانی انتقال دادیم.

به گزارش وزارت بهداشت، وی همچنین به هماهنگی و همکاری سازمان هلال احمر عراق با اورژانس کشور اشاره کرد و گفت: چندین حادثه ترافیکی برای زائران ایرانی در خاک عراق رخ داد که مصدومین پس از ارائه خدمات مراقبتی در بیمارستان‌های این کشور، از طریق اتوبوس آمبولانس به مراکز بهداشتی و درمانی ایران منتقل شدند.

صابری نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه رخ داده برای مینی بوس زائران کربلا در جاده هراز، عنوان کرد: متاسفانه بی‌توجهی و عدم دقت در رانندگی باعث شد این خودرو در دره سقوط کند و تعدادی از زائران آسیب ببینند و جان خود را از دست دهند.

رئیس اورژانس کشور یادآور شد: با توجه به سردی هوا و بارندگی‌ها، ممکن است علائم سرماخوردگی در بین افراد آسیب پذیر سالمندان و کودکان، شیوع پیدا کند که ضروری است مراقبت‌های ویژه برای این افراد صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ موردی از وبا در زائران ورودی به کشور، گزارش نشده است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۵۷۱۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.