۰

صدور مدرک نیابتی از سوی واحد علوم و تحقیقات غیرقانونی است

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۸
محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: در گذشته واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد به نیابت از واحدهای استانی مدارک دانشجویان را صادر می‌کرد ولی با توجه به تجمیع واحدهای استانی این کار دیگر صورت نمی‌گیرد و واحد علوم و تحقیقات نمی‌تواند مدارک استان‌ها را صادر کند.

وی در رابطه با اینکه واحد علوم و تحقیقات برای دانشجویان محصل در رشته‌های غیرمجاز واحدهای دیگر مدرک تحصیلی صادر می‌کند، افزود: اگر این کار انجام شود غیرقانونی است و وزارت علوم باید برخورد کند.

زاهدی اظهار داشت: وزارت علوم بر صدور مدارک تمام زیرنظام‌های آموزشی اعم از دانشگاه آزاد نظارت دارد و در صورتیکه چنین اقدامی انجام شود حتما برخورد می‌کند.

شایان ذکر است، دانشگاه آزاد مدتی است برای حل مشکل رشته محل‌های فاقد مجوز خود اقدام به صدور مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان این رشته محل‌ها از طریق واحد علوم و تحقیقات تهران به نیابت از محل تحصیل دانشجو کرده است.
کد مطلب : ۶۶۰۰۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.