۰

روسیه به ترکیه هشدار داد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
«ویتالی چورکین» روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: امیدواریم ترکیه در سوریه اقداماتی شبیه استقرار نیروهای خود درعراق انجام نمی دهد و مسئولان این کشور درمورد عواقب این گونه اقدامات خود خوب فکر خواهند
کرد.
بر اساس اطلاعات ایتارتاس، چورکین که پس از یک نشست غیرعلنی شورای امنیت در باره استقرار نیروهای ترکیه در شمال عراق سخن می گفت، این اقدامات آنکارا را غیرمعقولانه خواند و ابراز امیدواری کرد که واکنش اعضای شورای امنیت باعث شود مسئولان ترکیه از طرح های نظامی خود در مورد کشورهای همسایه صرف نظر کنند.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل همچنین به نگرانی دبیر کل سازمان ملل و برخی اعضای شورای امنیت در نشست غیرعلنی این شورا اشاره کرد و گفت: امیدواریم آنکارا وضعیت پیش آمده در عراق را به گونه ای حل و فصل کنند و رضایت بغداد را جلب کند.
وی خاطرنشان کرد : اقدامات ترکیه در عراق برای آمریکا هم غیرمنتظره بوده است هر چند واشنگتن از انتقاد از متحد خود در منطقه خودداری می کند.
نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل با اشاره به دیدار اخیر خود با اوباما در قالب هیاتی از نمایندگان دائمی کشورهای عضو شورای امنیت در سازمان ملل گفت: در این دیدار کاملا مشهود بود که طرف آمریکایی از اقدامات ترکیه در شمال عراق خرسند نیست. اما آنها در حضور ما از انتقاد از ترکیه خودداری کردند.
به گزارش رسانه های روسی ،نشست غیرعلنی شورای امنیت به درخواست روسیه برگزار شد.
یک مقام روس روز سه شنبه در این رابطه گفته بود که روسیه موضوع گسیل نظامیان ترکیه به شمال عراق را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح می کند.
ترکیه جمعه گذشته ۱۲۰۰ نظامی را همراه ۱۵ تانک و چند زره پوش نزدیک موصل در منطقه «بعشیقه» مستقر کرد که با محکومیت دولت این کشور مواجه شد.
وزارت خارجه روسیه نیز روز سه شنبه در بیانیه ای این اقدام ترکیه را تقبیح کرده و آن را غیرقانونی و عامل جدی تشنج زایی در منطقه خوانده بود.
در بیانیه گفته شد: ورود غیرقانونی نیروهای ترکیه به خاک عراق که بدون درخواست مربوطه بغداد صورت گرفته است را غیرقابل قبول می دانیم.
روابط روسیه و ترکیه از دو هفته پیش به دنبال سرنگونی یک بمب افکن سوخو-۲۴ روسیه در سوریه توسط یک جنگنده اف-۱۶ ترکیه تیره شده است.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۶۰۵۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.