۰

آیت‌الله علم‌الهدی: افراد زاویه‌دار با ولایت و نهضت حسینی نباید وارد مجلس شوند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۱
آیت‌الله علم‌الهدی: افراد زاویه‌دار با ولایت و نهضت حسینی نباید وارد مجلس شوند
آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: آنچه در تبیین واقعه کربلا و جریان نهضت حسینی بسیار مهم بوده این موضوع است که بدانیم پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) جریان گفتمانی جامعه نیز متاسفانه دچار تغییر و تحول شد.

وی بیان کرد: در دوران حیات پیامبر اسلام(ص)، اصل و جریان حاکم عبودیت خداوند متعال بود اما پس از رحلت ایشان استکبارستیزی و عبودیت خداوند جای خود را به فرهنگ خوش‌گذرانی و پول دوستی داد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه همین فرهنگ سبب شد تا در جنگ احد عده‌ای برابر مولای متقیان قرار بگیرند اظهار داشت: همین افراد تحت تاثیر این فرهنگ در جریان نهضت حسینی، در واقعه عاشورا مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کردند.

امام‌جمعه مشهدمقدس افزود: باید از نهضت حسینی درس بگیریم و تنها به عزاداری و اشک ریختن در این زمینه اکتفا نکنیم، نهضت حسینی بزرگترین درسی که به ما می‌دهد، این است که نباید از رویارویی با دشمن هراس داشت و نباید از تهاجم نظامی در هراس باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمن امروز با تمامی تجهیزات خود به سوی مسلمانان آمده و جامعه اسلامی نیز باید بدون هراس و با تکیه بر سلاح و قدرت ایمان، برابر دشمنان ایستادگی کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معیار یک جامعه حسینی این است که دین به صورت کامل در جامعه پیاده‌سازی شود، حسینی‌بودن به معنای این نیست که از فریادهای دشمنان در هراس باشیم، در انتخابات مجلس نیز باید این نکته را به یاد داشت که نباید افرادی را در مصدر قرار داد که با ولایت و امام حسین(ع) زاویه دارند.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۶۱۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.