۰

۶۴ هزار زائر پیاده وارد مشهد شدند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۴

حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تا ساعت ۲۱ شامگاه سه شنبه تعداد ۶۴ هزار و ۵۱۲ زائر پیاده به مشهدالرضا(ع) رسیدند که از این تعداد ۲۷ هزار نفر از جاده نیشابور، ۱۳ هزار نفر نیز از جاده قوچان و سه هزار نفر از از جاده سرخس – کلات به مشهد عزیمت کردند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: تمامی زائران استان های دیگر از جمله استان های سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان های شمالی و جنوبی، مازندران، گیلان و گلستان به مشهد رسیده اند.

وی ادامه داد: تنها گروه زائران از استان های دیگر که هنوز به مشهد نرسیده اند کاروان زائران پیاده شهرستان مراغه است که دیشب را در ایستگاه ملک آباد استراحت داشته و تا امروز به مشهد خواهند رسید.

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر زائران پیاده بسیاری در تمامی مسیرهای مواصلاتی شش گانه به مشهد حضور دارند، گفت: شامگاه گذشته ۶۰ هزار زائر پیاده در محل های اسکان جاده ای، روستاهای میان راه ها، حسینیه ها و بقاع متبرکه اسکان یافتند.

وی با اشاره به استقبال مسئولان، روحانیان و مردم مشهد از دو کاروان زائران پیاده ۳۰۰ و ۴۰۰ نفره برادران اهل سنت در مشهد افزود: دو کاروان زائران پیاده ۷۰۰ و ۳۰۰ نفری دیگر نیز از برادران اهل سنت نیز تا امروز به مشهد خواهند رسید که تمامی این زائران از شهرستان های خواف، تربت جام و تایباد هستند.

۸۰۰۰ زائر بانو و پیاده در راه مشهد

مسئول کمیته اطلاع رسانی زائران پیاده استانداری خراسان رضوی از رسیدن دو کاروان پنج هزار و سه هزار نفره بانوان زائر پیاده امام رضا(ع) از شهرستان نیشابور تا آخرین ساعات امروز خبر داد.

وی اشاره ای به کاروان های دانشجویان زائر پیاده به مشهد کرد و افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری طرحی با عنوان «طریق الرضا(ع)» برای ایام پایانی ماه صفر پیش بینی کرد که در آن کاروان پیاده ای از دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور همراه با سایر زائران پیاده به مشهدالرضا مشرف شوند.

رضایی ادامه داد: در این طرح ۲۰ هزار نفر از دانشجویان سراسر کشور ثبت کردند اما به دلیل محدود بودن امکانات به هر دانشگاهی سهمیه ای تعلق گرفت و تنها سه هزار و ۵۰۰ نفر از آن ها توانستند در این راهپیمایی معنوی شرکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همچنین سه هزار نفر از دانشجویان دانشگاه های آزاد سراسر کشور نیز به صورت پیاده عازم مشهد هستند، گفت: تمامی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور از ایستگاه ملک آباد پیاده روی خود را آغاز کرده و امروز وارد مشهد خواهند شد.

۱۰۰ هزار نفر برای اسکان ثبت نام کردند

وی با بیان اینکه پیش بینی ورود ۲۵۰ هزار زائر پیاده به مشهدالرضا در ایام پایانی ماه صفر را داریم، ابراز کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر برای اسکان در مشهد در سایت مربوط به این موضوع ثبت نام کرده اند که بسیاری دیگر از زائران در لیست انتظار برای اسکان قرار دارند.

وی از شهروندان مشهدی در خواست کرد: هر یک از شهروندان که امکان اسکان ۵۰ تا ۱۰۰ زائر را دارند اطلاع داده تا بتوانیم از زائران پیاده ای که هنوز وضعیت اسکان آن ها مشخص نشده است پذیرایی داشته باشیم.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) بیان کرد: شامگاه گذشته ۴۰ هزار نفر از زائران پیاده حضرت رضا(ع) توسط جمعیت خدمتگزاران به زائران پیاده امام رضا(ع) در ۶۴ مدرسه آموزش و پرورش در مشهد اسکان داده شدند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی زائران پیاده استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ورود کاروان های زائران پیاده به مشهد تا ظهر شنبه ۲۱ آذرماه مصادف با شهادت حضرت رضا(ع) ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد:‌ روز گذشته وضعیت درمانی ایستگاه های صلواتی میان راهی برای زائران پیاده حضرت رضا(ع) با حضور احمدی مدیرکل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت که وی به جهت تسریع در امور درمانی زائران دستوراتی را صادر کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: در این پیاده روی عظیم عاشقان حضرت رضا(ع) ۱۲۰ آمارگیر جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی آخرین تغییرات در آمار زائران پیاده را در محل های اسکان، جاده ها و مبادی ورودی به مشهد ثبت و ضبط می کنند.

کد مطلب : ۶۶۱۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.