۰

موج جدید عزل و نصب‌های شاه سعودی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۵
سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در چند دستور را برای مراکز دولتی و نهادهای مهم عربستان صادر کرد که مهمترین آنها، براساس اعلام خبرگزاری دولتی عربستان به شرح زیر است.

شاه سعودی در یکی از دستورات خود عزام بن محمد الدخیل وزیر آموزش را بنا به درخواست خودش از سمتش برکنار و احمد بن محمد بن احمد العیسی را به جای وی منصوب کرد.

وی در دستور دیگری صالح بن عبدالرحمن بن سعد الشهیب معاون وزیر خدمات شهری را بنا به درخواست خودش از ستمش برکنار و عبدالله بن علی بن محمد ملفی را به جای وی تعیین کرد.

ملک سلمان همچنین دستور برکناری علی بن ناصر بن علی الغفیص از پست سرپرستی مرکز کل فنی و حرفه‌ای و تعیین احمد بن فهد الفهید به جای وی را صادر کرد.

شاه سعودی همچنین عبدالعزیز بن سالم بن محمد الرویس را به عنوان سرپرست هیئت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد.

برکناری محمد بن خالد بن محمد السویکت از ریاست کل اداره خطوط راه آهن عربستان و تعیین رمیح بن محمد الرمیح به جای وی از دیگر دستورات شاه سعودی بود.

وی همچنین توفیق بن عبدالعزیز السدیری را به عنوان معاون وزیر امور اسلامی، اوقاف، دعوت و ارشاد تعیین کرد.

این دومین موج از عزل و نصب‌ها و تغییر پست های رده بالای حکومتی در عربستان از زمان به قدرت رسیدن ملک سلمان در عربستان است.

ناظران پیشتر تغییرات گسترده در دستگاه‌های دولتی عربستان را در راستای تحکیم قدرت محمد بن سلمان فرزند شاه سعودی دانستند که وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان می باشد.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۶۲۸۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.