۰

سد معبر وایمکس، 3G و 4G دربزرگراه چمران

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۴
اینترنت نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ۲۱ را نیز همانند تلکام و سایر نمایشگاه‌های مستقر در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران، شرکت ایرانیان‌نت به عنوان پیمانکار انحصاری شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با تعرفه‌های مشخص ارائه می‌کند.

تأمین پهنای باند و سرویس‌های اینترنت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از تاریخ ۱۳۹۴/۶/۲۳ به شکل انحصاری به شرکت لاد ارتباط به نمایندگی از شرکت ایرانیان‌نت -مجری و پیمانکار این خدمات- واگذار شد.

علی‌رغم اینکه انحصار همواره موجب فساد و ارائه خدمات غیر شفاف بوده اما سال‌های سال است که این کار توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران انجام می‌شود و حتی شرکت‌های اینترنتی و تأمین کننده پهنای باند نیز نمی‌توانند برای حضور در نمایشگاه‌هایی نظیر تلکام و الکامپ، از خدمات خود استفاده کنند بلکه باید تعرفه انحصاری اینترنت نمایشگاه را بپردازند.

همین موضوع آسیب شدیدی به کیفیت خدمات ارائه شده در نمایشگاه‌های بین‌المللی وارد و چهره زشتی را از فضای خدمات‌رسانی ایرانیان در چشم نمایندگان دیگر کشورها تصویر کرده است؛ بماند که داد و فریاد شرکت‌ها و فعالان داخلی نیز سال‌های سال است که به جایی نمی‌رسد.

"دستاورد انحصار: نرخ‌های نجومی اینترنت در فضای نمایشگاهی تهران" از جمله گزارش‌هایی بود که تسنیم به زوایای مختلف این معضل و فسادی که در پی دارد پرداخت و خطرات آینده این رویه را گوشزد کرد.

حال با تمامی این شرایط و معضلات، عباس برهانی –مدیر برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران- در ابلاغیه‌ای برای برگزاری الکامپ امسال (بیست‌و یک)، شرایط استفاده از اینترنت نمایشگاه را اعلام و کانال الکامپ۲۱ در تلگرام نامه آن را با مضمون زیر منتشر کرده است:

"با عنایت به بروز مشکل در توزیع اینترنت و با استناد به درخواست شرکت ایرانیان‌نت در خصوص بهره‌برداری سرویس وای‌فای در سالن‌های نمایشگاهی و به منظور عدم تداخل باندهای فرکانسی و محیط آلوده فرکانسی که توسط غرفه‌داران نمایشگاهی در سالن‌ها به وجود می‌آید خواهشمند است اطلاع رسانی لازم جهت استفاده درست از سرویس مذکور به مشارک کنندگان نمایشگاه الکامپ به عمل آید.

لازم به ذکر است هرگونه استفاده مشارکت کنندگان در سالن‌های نمایشگاهی از سرویس غیر از امکانات سالن‌های نمایشگاهی (شامل موارد زیر) تخلف محسوب می‌شود و این شرکت‌ها ملزم به جمع‌آوری تجهیزات هستند.

مواردی که منجر به بروز اختلال در شبکه می‌شود شامل:

• استفاده از مودم‌های وایمکس و مودم‌های ۳G و ۴G
• به اشتراک‌گذاری پهنای باند شبکه‌های ۳G و ۴G به وسیله تلفن‌های همراه با عنوان (WiFi Hotspot)
• ایجاد شبکه وای‌فای اختصاصی به وسیله غرفه‌داران جهت ارائه محتوای اختصاصی از قبیل ارائه نرم‌افزار، کاتالوگ و غیره

از آنجا که شبکه فیبرنوری نمایشگاه بین‌المللی با جدیدترین تجهیزات آماده ارائه خدمات اینترنتی به کلیه متقاضیان است، بدیهی است در صورت نیاز، شرکت‌های مربوطه می‌توانند با ارائه تقاضای خود به شرکت ایرانیان‌نت در صورتیکه کانال آزاد فرکانسی در سالن مربوطه در دسترس باشد با پرداخت هزینه، مجوز استفاده از باند فرکانسی تعیین شده را دریافت نمایند.

در غیر این صورت اختلال ایجاد شده در شبکه منجر به عدم ارائه خدمات مطلوب به سایر مشارکت‌کنندگان خواهد شد."

این موضوع مهر تأییدی بر ادامه ارائه خدمات نمایشگاهی به شکل انحصاری است.
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۶۶۳۸۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.