۰

روند اجرای برجام مثبت است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۵
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «سرگئی ریابکوف» اعلام کرد که انتقال نزدیک به ۹ تن از اورانیوم کمتر غنی‌شده ایران به روسیه «طبق برنامه تا پایان سال جاری» میلادی کامل می‌شود.

وی همچنین روند اجرای برجام را به طور کلی مثبت ارزیابی کرد و گفت: روند انتقال بیش از هشت و نیم تن از اورانیوم چهار درصدی ایران تا پایان سال جاری میلادی یعنی حدود دو هفته دیگر کامل خواهد شد.

پیش از معاون وزیر خارجه روسیه که نمایندگی این کشور در گروه ۵+۱ را نیز بر عهده داشت، نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز خبر داده بود که مسکو انتظار دارد توافق اتمی میان ایران و شش قدرت جهانی از ژانویه -ماه آینده- اجرایی شود و معاوضه اورانیوم غنی‌شده ایران با نوع غیرغنی‌شده آن از سوی روسیه تا پایان سال جاری میلادی انجام شود.

سرگئی ریابکوف روز سه‌شنبه همچنین خبر داده است که کار بر روی «مدرنیزه کردن تسهیلات غنی‌سازی فوردو» در نزدیکی شهر قم نیز در حال آغاز است.

بر اساس توافق اتمی وین که ۲۳ تیرماه امسال منعقد شد، ایران پذیرفت که بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را در قبال رفع تحریم ها متوقف کند که معاوضه اورانیوم غنی‌شده با نوع اورانیوم غیرغنی‌شده از جمله این تعهدات است.
کد مطلب : ۶۶۵۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.