۰

قرائتی: نسل جدید باید در برابر دنیای مجازی بیمه شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۳
حجت الاسلام محسن قرائتی سه شنبه شب در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: تفکرات و اعتقادات دانشجو ممکن است در۳۰ ثانیه به هم ریخته شود و دشمن از طریق دنیای مجازی بدنبال این هدف همواره شبهاتی برای جوانان ایجاد می کند.
قرائتی گفت: به عنوان نمونه دشمنان شبهه ای برای جوانان ایجاد می کنند که ولایت فقیه چیست؟ اما ما باید بدانیم که در همه کشورها ولایت فقیه هست به این معنا که وقتی اختلاف در کشور بوجود آمد یا به بن بست رسید، یک نفر حرف آخر را می زند و این مقام در نظام ما به یک مجتهد عادل واگذار شده است.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد: جوانان بویژه دانشجویان در مرحله نخست باید بدانند که دشمن دارند و حواسشان جمع باشد چون آسیب پذیرند و سپس دشمنان خود را بشناسند و پس از شناخت، در مقام دفاع از خود و پاسخگویی برآیند.
قرائتی افزود: جوانان ما باید توجه کنند که دشمن مسائل علمی و دانستنی ها و اطلاعات مفید را در فضای مجازی به آنها ارائه نمی کنند، بلکه اعتقادات آنها را نشانه رفته اند.
وی اظهار داشت: دانشجوی ما خود را باید کشف و استخراج کند و بداند بسیار ارزشمند است و به بودن کنونی خود نیز اکتفا نکند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: آسیب های اجتماعی در جامعه روز به روز زیاد می شود که البته یکسری از این آسیب ها دست خودمان است.
وی افزود: امروز کلمه فارغ التحصیلی بلایی در جامعه شده در حالیکه در اسلام فارغ التحصیل نداریم، هشت میلیون جوان تحصیلکرده بیکار در کشور وجود دارد که از شغل آزاد مهارتی پدران خود ابا دارند و این درحالی است که علم وجود دارد اما مهارت نیست.
قرائتی تاکید کرد: خاک آموزش و پرورش و دانشگاه را باید عوض کرد، مدرک بدون مهارت بی فایده است و باید یکسری از درس ها و ارائه اطلاعات از برنامه های درسی حذف شود و بخشی از مدرک ها نیز مربوط به هنر باشد.
در ادامه این آیین از چهار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان حائز رتبه های برتر در مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن تجلیل شد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۶۵۸۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.