۰

اندونزی هم مشارکت درائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم آل‌سعود را رد کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
اندونزی هم مشارکت درائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم آل‌سعود را رد کرد
«ریتنو مرصودی» وزیر خارجه اندونزی اعلام کرد که این کشور از ائتلاف به اصطلاح ضدتروریسم که عربستان سعودی تشکیل داده است حمایت نظامی به عمل نخواهد آورد.

وزیر خارجه اندونزی همچنین اعلام کرد که «عادل الجبیر» همتای سعودی وی چندین بار با وی پیرامون این اقدام صحبت به میان آورده اما ریاض هنوز نحوه انجام این کار را توضیح نداده است.

مرصودی تصریح کرد: آنها می گویند که ما از این اقدام حمایت می کنیم، کدام حمایت؟! وی همچنین افزود: اندونزی مطلقا در هیچ ائتلاف نظامی با دیگر کشورها مشارکت نمی کند.

این در حالی است که پیشتر «اعزار چودهری» دبیر کل وزیر خارجه پاکستان نیز ضمن اظهار بی اطلاعی از قرار گرفتن نام این کشور در ائتلاف به اصطلاح اسلامی عربستان سعودی گفته بود: عربستان بدون اجازه گرفتن از پاکستان نام این کشور را جز ۳۴ کشور ائتلاف مبارزه با تروریسم اعلام کرده است و این درحالی است که پاکستان تمایلی برای شرکت در سیاست های خاورمیانه ندارد.

لازم به ذکر است که در نشست «ریاض»، «محمد بن سلمان» وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد که ائتلافی را برای مبارزه با تروریسم در افغانستان، لیبی، سوریه، مصر و عراق با حضور ۳۴ کشور تشکیل داده است.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۶۶۶۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.