۰

وزیر بهداشت: هیچ‌گونه نگرانی در خصوص بیماری آنفولانزا در کشور وجود ندارد

تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۷
دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم آغاز ساخت کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان تویسرکان در جمع خبرنگاران، افزود: از مردم تقاضا دارم تا مراقبت هایی را که هر ساله به ویژه در مناطق سردسیر داشته اند، در سال جاری نیز رعایت کنند و در صورت مسافرت، حتما خود را با لباس گرم بپوشانند.

وزیر بهداشت همچنین به مردم توصیه کرد: از تماس با افرادی که سرما خوردگی دارند و یا در معرض ابتلا به آن هستند، پرهیز کنند. مصرف مایعات به میزان زیاد را مورد توجه داشته باشند اما در صورتی که دچار تنگی تنفس و سرفه شدند، به پزشک مراجعه کنند.

دکتر هاشمی همچنین در مورد آخرین آمار فوت شدگان بر اثر ویروس آنفولانزا در کشور، خاطر نشان کرد: آمارهای مورد تأیید و قابل استناد را مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت اعلام می کند.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص تفاوت بودجه امسال با سال های گذشته، اظهار داشت: هنوز بحث بودجه تمام نشده و امیدوارم که تا هفته آینده، بودجه به مجلس ارائه شود اما قیمت نفت در مقایسه با روز نخست شروع به کار دولت و حتی سال گذشته، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: دولت خدمات خود در حوزه سلامت را با قوت بیشتری ادامه خواهد داد و منابع آن پیش بینی شده و امیدوارم در زمان مقرر، محقق شود.

وزیر بهداشت بر وجود عزم جدی در دکتر روحانی به منظور ادامه طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ایشان بارها این نکته را اعلام کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز مسیری را دنبال می کند که رییس جمهور تعیین می کند و لازم است تا از دولت و مجلس به دلیل حمایت های خود از طرح تحول نظام سلامت، با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور، تشکر و قدردانی کنم.

به گزارش وبدا؛ دکتر سید حسن هاشمی عصر دیروز در همایش روز حوزه و دانشگاه که در شهرستان تویسرکان همدان برگزار شد؛ با ذکر آیه ای از قرآن کریم، گفت: از مومنان کسانی هستند که بر سر پیمان خود با خدا صادق بودند و جان خود را از دست دادند، آنها راضی به رضای خدا هستند و هنوز هم کسانی که منتظر رسیدن به چنین مقامی هستند. وجود دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به جلسه طولانی خود با رییس جمهور و وزرای دولت، سلام گرم و صمیمی رییس جمهور را به مردم تویسرکان ابلاغ کرد و گفت: دکتر روحانی ضمن پاسداشت مقام شهید مفتح و روز حوزه و دانشگاه، بر ضرورت همکاری و همراهی این دو قشر تأثیر گذار تأکید کردند.

وزیر بهداشت در ادامه به تبیین چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: در زمان قبل از انقلاب، مردم چیزی جز تحقیر ندیدند و امام و روحانیت از همین نقطه، حسن استفاده را کردند و امروز شاهد خدمات جمهوری اسلامی پس از 36 سال هستیم.

عدالت طلبی، بخشی از خروشی بود که در 22 بهمن ماه، به ثمر رسید

دکتر هاشمی اظهار داشت: در زمان پهلوی مردم تحقیر شدند چرا که احساس کردند، کشور مستقل نیست و در برابر زورمداران و گردن کشان ناتوان هستند و دوست نداشتند که ایران با چنین تاریخ کهنی در برابر قدرتمندان و حتی کشورهایی که در منطقه قدرتی نداشتند، سر تعظیم فرود آورد و این عدالت طلبی بخشی از خروشی بود که در 22 بهمن ماه، به ثمر رسید.

وزیر بهداشت افزود: توهین به مقدسات و باورهای دینی مردم و رفتاری که رژیم پهلوی با مردمی که قرنها به داشتن اسلام افتخار می کردند ، احساس مردم در خصوص مسئولینی دین زدا و اسلام زدا ، تحریف حقایق دینی و ورود فرهنگ غربی و وابسته برای مردم تحقیرآمیز بود که می توانست مردم را در برابر حکومت قرار دهد.

دکتر هاشمی ادامه داد: ویژه خواری و دست درازی به بیت المال و تصرف غیر قانونی اموال و املاک کشور، با وجود وسایل ارتباط جمعی ساده در آن زمان، باعث احساس تحقیر بیشتر مردم می شد به ویژه اینکه مردم در شهرها و روستاها به تدریج از طریق روحانیون، دانشگاهیان و فرهنگیان از حقایق آگاهی می یافتند.

وزیر بهداشت گفت: سلب آزادی های فردی و اجتماعی و اصرار بر اینکه همه باید زیر لوای یک حزب جمع شوند، از عواملی بود که باعث می شد مردم احساس حقارت بیشتری کنند و اولین برخورد امام خمینی(ره) با رژیم پهلوی نیز از همین ناحیه بود و در همین راه بر روی قانون کاپیتولاسیون دست گذاشتند که چرا بیگانگان باید حقوق ویژه ای در کشور داشته باشند نیز حاصل نگاهی بود که تحقیر مردم را نمی پذیرفت.

دو دهه تلاش شهید دکتر مفتح برای روشنگری مردم

دکتر هاشمی با اشاره به زحمات فراوان برای شکل گیری انقلاب، خاطر نشان کرد: عزیزان و بزرگوارانی همچون آیت الله دکتر مفتح حدود دو دهه برای روشنگری مردم تلاش کردند و آنها معتقد بودند که تحول باید در باورهای مردم ایجاد شود و ثمره آن به یک کنش جدید تبدیل شود.

وزیر بهداشت افزود: بزرگواران و روحانیون در زمان پیش از انقلاب، شهر به شهر و روستا به روستا سفر می کردند تا روشنگری کنند و وقتی انسان زندگینامه آنها را مطالعه می کند متوجه می شود که سفر آنها به شهرهای مختلف و حضور در جمع های چندین نفره مردم در جهت تبلیغ انقلاب و روشنگری و آگاه سازی آنها از ظلم و وابستگی کشور بوده است.

دکتر هاشمی یادآور شد: رهبری امام خمینی(ره) و دست و یاری خدا، کمک بسیار زیادی بود که مردم بتوانند با وحدت به خواسته های خود برسند.

وزیر بهداشت از مقام معظم رهبری، شهیدان مفتح، بهشتی، مطهری و مرحوم آیت الله مهدوی کنی به عنوان پرجمداران اصلی وحدت میان حوزه و دانشگاه یاد کرد و گفت: شهیدان مفتح و مطهری در شرایط دشوار آن زمان، این ریسک را کردند که از حوزه به دانشگاه بروند و امام خمینی (ره) همواره تأکید داشتند که اگر دو قشر روحانیت و دانشگاهیان متحد باشند، این کشور هیچ گاه آسیب نخواهد دید و شرایط و پیشرفت های حال حاضر نیز حاصل رویکرد پیوند حوزه و دانشگاه است.

دکتر هاشمی، شهید مفتح را جزء اولین شهدای انقلاب دانست و افزود: ایشان در دانشگاه به شهادت رسیدند و خونشان در مسیری که آرزو و علاقه داشتند، سنگ فرش دانشگاه های را رنگین کرد و این شهید بزرگوار از همان دوران طلبگی برای پیوند دانش آموزان و بعد ها دانشجویان با حوزه علمیه بودند.

وزیر بهداشت در خصوص گروهک فرقان که آیت الله دکتر مفتح را به شهادت رساندند، افزود: این افراد قرآن، دعا، نماز شب می خواندند و بسیار بهتر از ما نیز آیات قرآن را حفظ بودند و در ظاهر ، زاهد بودند و در زندگی ساده ترین سبک زندگی را انتخاب کرده بودند و همه را طرفدار سرمایه دار و بیراهه از دین می دانستند.

دکتر هاشمی افزود: رهبران این گروهک، خودشان اجتهاد می کردند و لباس دین به تن داشتند و در کتاب های آنها، کمتر صفحه ای بود که نیمی از آن مربوط به آیات قرآنی و احادیث نباشد و فکر می کردند که فهم آنها بهتر از امام خمینی (ره) و روحانیت است و شهید مطهری را به طرفداری از امپریالیسم و رابطه با آمریکا متهم می کردند.

افکار انحرافی ،تهدیدی همیشگی است

وزیر بهداشت در ادامه به بیان شرایط فعلی و دیدگاههای امروزی برخی از گروهها اشاره کرد و گفت: هیچ گاه همانند امروز، اسلام مظلوم واقع نشده  است  که چهره رحمانی آن توسط گروهک هایی مزدور مانند داعش به دنیا معرفی شود. چطور می شود کسی که در اروپا در ناز و نعمت زندگی می کند به سوریه می آید؟ اینها برده و اسیر افکاری مشابه گروه فرقان هستند و این گونه افکار تهدیدی همیشگی است که مرزی نمی شناسد.

دکتر هاشمی با تاکید بر  اینکه توجه به ولایت فقیه می تواند کشور را از بلای گروهک های تکفیری و تروریستی در امان نگه دارد، افزود: کسانی که دچار افراط و تفریط می شوند همیشه در معرض خطر انحراف قرار دارند.

وزیر بهداشت به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت:  در موضوع هسته ای، بسیاری از افراد، افراط و تفریط کردند اما زمانی که مقام معظم رهبری در مورد وزیر امور خارجه، تیم مذاکره کننده و اصل موضوع هسته ای، نظری دادند، متهم کردن دیگران و دولت ممکن است باعث انحراف شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: شهید مفتح، توسط جاهلانی شهید شد که در تمام طول عمر خود تلاش کرد بر آنها پیروز شود و این شهید بزرگوار در آگاهی بخشی و ارتقای فرهنگ ایرانی و همچنین وحدت میان حوزه و دانشگاه، تمام سعی خود را کرد اما این راه همچنان باقی است و اگر بخواهیم ایران، بیش از امروز به آرمان ها و اهداف امام خمینی(ره) و انقلاب، دست یابد جز با اتحاد و وحدت این دو قشر و در نهایت مردم میسر نخواهد بود.

دکتر هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود از اینکه دکتر روحانی به حوزه سلامت توجه ویژه دارند و آن را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند، قدردانی کرد و با اشاره به مشکلات و تنگناهای اقتصادی پس از اجرای طرح تحول سلامت گفت: قیمت نفت از 120 دلار به حدود 30 دلار رسید و تصور رییس جمهور و مشاوران ایشان این بود که بخشی از مردم از دریافت یارانه انصراف خواهند داد تا اعتبار آن به سمت دریافت یارانه غیر نقدی برود.

تاکید رییس جمهور به افزایش خدمات سلامت به مردم

وزیر بهداشت با اشاره به جلسه خود با رییس جمهور اظهار داشت: مشاورین رییس جمهور در این جلسه در خصوص بیمه ها و مسائل حاشیه ای، اظهار نظرهایی می کردند که دکتر روحانی تأکید کردند خط قرمز ما آن خدمتی است که برای مردم ایجاد کرده ایم و نباید کاهش پیدا کند و لازم است تا کیفیت و دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت، بیش از گذشته افزایش پیدا کند.

نیاز به نمایندگانی داریم که منافع کل کشور را در نظر دارند

دکتر هاشمی به حمایت های دولت و مجلس از طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: برخی از نمایندگان مجلس، دیدگاه ملی دارند و در سطح کلان فعالیت دارند و برخی از نمایندگان نیز به صورت منطقه ای و بخشی کار می کنند بنابراین ما به نمایندگانی نیاز داریم که ملی فکر می کنند و منافع کل کشور را می بینند زیرا منافع استان و منطقه انتخابیه آنها نیز در آن پنهان است.

وزیر بهداشت طرح تحول نظام سلامت را یک طرح ملی دانست که ضمن حمایت های مقام معظم رهبری، توانست حمایت اکثر نمایندگان مجلس را نیز با خود به همراه داشته باشد.

دکتر هاشمی اقدامات صورت گرفته در شهرستان تویسرکان را مناسب دانست و گفت: چنین اقداماتی کافی نیست و علیرغم تلاش های نمایندگان و مسوولین، با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و با وجود اینکه دسترسی به پزشک و متخصص افزایش یافته اما چنین وضعیتی کافی نست.

بهره برداری از بیمارستان قائم(عج) همدان تا پایان سال 95

وزیر بهداشت با اشاره به صحبت های خود با معاون وزیر راه و شهر سازی در خصوص تکمیل بیمارستان قائم(عج) گفت: این بیمارستان جزء مصوبات سفر رییس جمهور به استان همدان است و مهندس علیزاده نیز به ما قول دادند که تا پایان سال 95 این بیمارستان به بهره برداری برسد و در صورت نیاز نیز وزارت بهداشت کمک هایی را برای کاهش مشکلات مردم این منطقه خواهد کرد.

توزیع  7 هزار متخصص در سراسر کشور بویژه در مناطق مرزی و محروم

وی ابراز امیدواری کرد تا روند ساخت، تجهیز و بهره برداری از بیمارستان قائم(عج) به سرعت انجام شود و افزود: در آینده خود عزیزان در تویسرکان می توانند مدیریت خدمات را حتی در حوزه های تخصصی نیز به عهده بگیرند چون در این دولت، بومی گزینی مورد توجه قرار گرفت و 30 درصد از افرادی که وارد دوره های تخصص و فوق تخصص می شوند از مردم همان منطقه هستند که می توانند خدمات ارزنده را به مردم ارائه دهند ضمن اینکه در کمتر از دو سال در کشور، بیش از 7 هزار نفر متخصص توزیع شده است.

دکتر هاشمی با اشاره به سفر هفته آینده خود به استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: توزیع متخصص در این استان، بسیاری از کمبودها و نیازها را برطرف کرده و این توزیع، منحصر به مراکز استان ها و شهرها نیست بلکه در تمام نقاط کشور به ویژه نقاط مرزی و نیز نقاط محروم توزیع متخصص صورت گرفته است.

شهید مفتح خود را وقف دانشگاه کرد

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: امیدوارم در دورانی که هستیم بتوانیم در راستای آرزوهای شهید مفتح حرکت کنیم و بخشی از دینی که آنها به گردن همه ما دارند را ادا کنیم زیرا ایشان زمانی که جزء عالی ترین مدرسین حوزه علمیه بودند، خودشان را وقف دانشگاه کردند و در این راه نیز به شهادت رسیدند.

گفتنی است در این مراسم، مهندس نیکبخت استاندار استان همدان، دکتر مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، دکتر موسوی بهار رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان و جمعی از مدیران و مسوولین استانی و دانشگاهی حضور داشتند.

مرجع : وبدا
کد مطلب : ۶۶۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.