۰

جوانان اولویت دولت هستند یا خودروهای پارک‌شده در انبارها؟

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۶
جوانان اولویت دولت هستند یا خودروهای پارک‌شده در انبارها؟
محمدباقر پیشنمازی در گفت‌و گو با فارس گفت: اخیراً شاهد بودیم برای حل مشکل تولیدات خودروی ایرانی ارقام درشتی در حد ۲۵ میلیون تومان با تسهیلات وام داده شد اما برای ازدواج جوانان چنین وامی وجود ندارد و اگر هم سه میلیون وام داده می‌شود یک‌سال بروکراسی دارد تا این جوان بتواند در سن جوانی برای سه میلیون وام ازدواج ضامن پیدا کند از گرفتن وام منصرف می‌شود آنهم سه میلیون تومانی که مشکلی را حل نمی‌کند، اینها نشان می‌دهد مسئولان عالی سیاست‌گذاری در بخش قوه مقننه و مجریه برای اقدامات پیشگیرانه در حوزه جوانان بهای جدی قائل نیستند.

وی ادامه داد: ما مخالف نیستیم که گره‌های کور تولید خودروی داخلی که معلول نحوه مدیریت و پایین آمدن کیفیت خودرو است با این روش‌های تزریق اعتبار موقتی، گره گشایی شود، اما حرف ما این است که وقتی چنین اعتباراتی وجود دارد چرا برای مسائل مهم‌تر و جدی‌تری که جوانان و نسل آینده ما هستند و قطعا از خودورهای پارک شده در انبار کارخانه‌ها ارزش بالاتری دارند هزینه نمی‌شود چرا باید صبر کنیم که جوانان آسیب ببینند بعد اقدام کنیم، اگر چنین منابعی وجود دارد قطعاً فرزندان ما از پاره آهن‌هایی که در انبارها هستند ارزش بالاتری دارند و برای حفظ سلامت و تشکیل زندگی این جوانان باید اقدامات جدی‌تری انجام دهیم.

معاون سابق وزارت ورزش و جوانان گفت: پیام این اقدام نبودن شناخت نسبت به مسائل حوزه فرهنگی و اجتماعی است و این نشان دهنده این است که ما اولویت‌ها را تشخیص نمی‌دهیم و بین خودروی پارک شده در پارکینگ با جوان رها شده در دنیای آسیب‌های داخلی و خارجی تحمیل شده، نمی‌توانیم تشخیص دهیم کدام مهم‌تر و جدی‌تر است اینها خلأهایی است که وجود دارد و در اثر این رویداد خود را نشان می‌دهد.

پیشنمازی افزود: اگر وام ۲۵ میلیونی خودرو اتفاق نمی‌افتاد فقدان بصیرت فرهنگی در برخی از تصمیم ‌گیران و سیاست‌گذاران خود را نشان نمی‌داد این موضوع اتفاق افتاد و این فقدان بصیرت آشکار شد که ما فرزندان خود را نمی‌بینیم اما خودروهای پارک شده در انبار که می‌تواند منجر به ورشکستگی کارخانه‌ها شود را می‌بینیم.

وی افزود: ما با این اقدام مخالف نیستیم اما می‌گوییم در تصمیم گیری‌های خود اولویت ‌بندی کنید و به انسان اولویت بدهید و بعد به جمادات و غیره اهمیت بدهید.
کد مطلب : ۶۶۸۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.