۰

عارف: وحدت اولویت جبهه اصلاحات

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۹
عارف: وحدت اولویت جبهه اصلاحات
محمدرضا عارف روز شنبه در نشست خبری خود به عنوان رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان این مطلب را بیان کرد.
وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته وحدت افزود: دنیای اسلام با تأسی از بنیانگذار انقلاب در تحقق آرمان های ارزشی گام های بلندتری بردارند.
عارف ادامه داد: امروز شاهد مسلمان کشی در دنیای اسلام هستیم و بهترین راه برای مقابله با حوادث و فجایع، وحدت و انسجام در دنیای اسلام است.
رئیس بنیاد امید ایرانیان با یادآوری حادثه کشتار شیعیان نیجریه اضافه کرد: متاسفانه ارتش این کشور در مقابل گروه های تکفیری بوکوحرام کارایی ندارد و مظلومانه شیعیان را به شهادت می رساند.
عارف تصریح کرد: از مجامع اسلامی انتظار داریم چنین حرکاتی را محکوم کنند و از دولت نیجریه می خواهیم که مساله را پیگیری کرده و با مسببان این امر برخورد قانونی کنند.
وی ضمن ابراز خوشحالی از بسته شدن پرونده PMD گفت: بسته شدن این پرونده نشان داد جمهوری اسلامی ایران در ۱۴ سال گذشته در راستای برنامه های صلح آمیز و ارزشمند هسته ای برای تعالی کشور قدم برداشته و این پیروزی را به مردم و مقام معظم رهبری تبریک می گوییم.
رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت: در دوران پسابرجام همه باید با جدیت و همدلی برای اعتلای کشور گام بردارند.
عارف با اشاره به برگزاری انتخابات در اسفندماه سال جاری اظهار داشت: این انتخابات در شرایط خوب و امیدوارکننده ای که بر کشور حاکم است، برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: شرایط منطقه و نقش ایران در حل و فصل مسایل منطقه ای و بین المللی ایجاب می کند تا همه کمک کنیم که انتخاباتی با مشارکت حداکثری برگزار شود.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان با اشاره به اهمیت مجلس و جایگاه آن گفت : مهم ترین تعبیر همانی است که امام راحل فرمودند که مجلس در رأس امور است و ما نیز به دنبال این هستیم که مجلسی در شأن ملت ایران تشکیل شود.
عارف با اشاره به راهبرد جبهه اصلاحات گفت: در طول دو سال گذشته بر اساس گفتمان اصلاحات و ضروریات به افزایش مشارکت مردم، قانونمداری، پرهیز از افراط و تفریط و پرداختن به حاشیه ها، همگرایی و انسجام کامل، پایبندی به اصل تعامل و گفت وگو با حفظ هویت، توجه به مطالبات مردم گام برداشته ایم.
وی افزود: اولویت جبهه اصلاحات زنان و جوانان و اصرار به وحدت در جبهه اصلاحات و همچنین محوریت در حوزه های انتخابیه است، بنابراین شورای عالی سیاستگذاری انتخابیه اصلاح طلبان تصمیم گرفت تا هیچ دخالتی در موارد انتخابی استان ها نداشته باشد و اگر موارد اختلافی بود، این شورا وارد عمل شود.


**انتقاد از رسانه ملی
عارف با طرح این سوال که ممکن است از این که برخی از احزاب اصلاح طلب شورای عالی جامعیت نداشته باشند، خاطرنشان کرد: از ۶ هفته قبل که این شورا کار خود را آغاز کرد، تصمیم گرفته شد که شخصیت های حقیقی حضور رسمی نداشته باشند.
وی افزود: راهکار این بود که این افراد در کارگروه ها و ساز و کار رسانه ها حضور پررنگ تری داشته باشند؛ بنابراین در شورای اصلاح طلبان کلیه احزاب و اعضای برجسته اصلاح طلب حضور دارند و در مجمع عمومی اصلاح طلبان و حامیان دولت در هر حوزه همه احزاب و شخصیت های اصلاح طلب حضور چشمگیری دارند، بنابراین نگران نیستیم حزبی از اصلاح طلبان نقش کمرنگی داشته باشد.
عارف با انتقاد از عملکرد رسانه ملی در انعکاس اخبار مربوط به شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: متاسفانه ۴۰ روز از تشکیل این شورا گذشته ولی تاکنون خبری در این زمینه از رسانه ملی شنیده نشده است.
وی افزود: ولی در مقابل اخباری از گروه رقیب با چنان شور و نشاطی مطرح می شود که انتظار داریم رسانه ملی به تکلیف و وظیفه خود عمل کند.
رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: این مجلس از جایگاه ویژه ای در قانون اساسی برخوردار است و نقش کلیدی در انتخاب رهبری دارد که امیدواریم این انتخابات نیز با پشتوانه قوی مردم و مشارکت هرچه بیشتر برگزار شود.

**کارگزاران، عضو فعال شواری عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان
عارف در پاسخ به این که برخی اعضای حزب سازندگی درخصوص تعیین سرلیستی انتخاباتی اصلاح طلبان مصاحبه هایی داشتند، گفت: ما امیدواریم که لیستی بسته شود که ۲۹۰ سرلیست داشته باشد ولی این که گفته شود حزب سازندگی با سرلیستی اصلاح طلبان مخالف هستند، بنده نشنیده ام.
وی افزود: حزب کارگزاران، عضو فعال شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان هستند و صمیمانه از آنها تشکر می کنیم و اگر اظهارات فردی صورت می گیرد را نباید به حساب نظرات جمع گذاشت.

**انتخابات ۹۲ الگوی انتخابات ۹۴
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای دولت درخصوص این که انتخابات ۹۴ نیز همانند الگوی سال ۹۲ برگزار خواهد شد، گفت: الگویی که مطرح شده همان انتخابات سال ۹۲ است که اصلاح طلبان و حامیان دولت به دستاورد ارزشمندی رسیده اند و همین مسیر را باید ادامه دهند که تعامل خوب با حامیان دولت را دربردارد.
عارف اضافه کرد: احساس می کنم اجماع نظام نیز به سمت الگوی انتخابات ۹۲ باشد چرا که می توانیم با تفاهم و همدلی که در حوزه های انتخابیه حاکم است، پیش برویم و درنهایت با یک لیست حاضر شویم.
عارف در پاسخ به این که شورای عالی سیاستگذاری برنامه ای برای همگرایی و استفاده از ظرفیت ناطق نوری دارد، گفت: این شورا از همه ظرفیت ها برای انتخاباتی پرشور و خلق حماسه ای جدی استفاده خواهد کرد و با همه نیروها تعامل خوبی داشته ایم.
وی افزود: از مدت ها قبل پیشنهادی را مطرح کردم که تعداد نفرات مشترکی در هر لیست داشته باشیم که خیلی استقبال نشد و اخیرا اعلام شد که لیست اصلاح طلبان با هویت اصلاحات به جمع بندی خواهد رسید.

**هنوز برای تهران لیست مشخص نکرده ایم
رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این که برخی از اعضای اصلاح طلب درخصوص ارائه لیست انتخاباتی گله مند بودند، گفت: این برداشت اشتباهی بود که در برخی رسانه ها صورت گرفته چرا که در یکی از جلسات این شورا از همه احزاب و جریانات اصلاح طلبی خواسته شد تا شخصیت های غیرحزبی را معرفی کند تا بخواهیم ثبت نام کنند.
عارف تصریح کرد: شورای عالی سیاستگذاری مبنای دخالت در انتخاب افراد را ندارد و تاکنون از هیچ حزب و گروهی لیست انتخاباتی نخواستیم به خصوص در مورد تهران هنوز وارد مصداق نشده ایم.

**عملکرد موفق اقتصادی دولت اصلاحات را ادامه می دهیم
وی در پاسخ به این که اگر اصلاح طلبان پیروز مجلس باشند، برای اقتصاد چه برنامه ای دارند؟ گفت: در آن موقع برنامه راهبردی خود را اعلام خواهیم کرد اما قطعا اولویت اول ما موضوع معیشت و اقتصاد است.
رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: عملکرد موفق اقتصادی دولت اصلاحات در برنامه سوم را ادامه خواهیم داد چرا که در آن شاخص ها به اهداف رسیده بودند و با آن تجربه و توانایی موجود در راستای تحقق سیاست های کلان و اقتصاد مقاومتی پیش خواهیم رفت.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۶۸۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.