۰

جمع آوری معتادان چقدر موفق بوده؟

تاریخ انتشار
جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
موضوع عریان بودن حضور معتادان متجاهر و پرخطر در تهران به اندازه ای باعث آزار و اذیت شهروندان شده که مسئولان جمع کردن آنها در برخی از محلات مانند هرندی را در دستور کار قرار دادند ولی باز هم به نظر می رسد در برخی از نقاط شهر، کمپ های خیابانی معتادان ادامه دارد.

یکی از شهروندان در این باره در سرویس مشکلات مردم نوشته: مسئله ای که هر روز من آنرا مشاهده میکنم وخیلی ناراحت کننده است وجود تکدی گری و کودکان بی گناهی که همراه زنان ویا به تنهایی در اطراف میدان رسالت بالای پل رسالت هر روز موقع رفتن به اداره میبینم .

تازه دو الی سه ماهی است معتادان زیر پل در قسمت حاشیه نشسته دارن راحت ماده مخدر استفاده می کنند ویا توی آن پلاستیک دارز کشیده اند البته در طول روز مو آمدن از اداره هم معتادان وجود دارند در مسیر حاشیه پارک مادران هم معتادان راحت لم داده ومشغول اند .امسال اولین سالی است که معتادان همه جا پراکنده اند پس مسولین کجاهستند.

از طرفی این همه گداها که اکثرا لباس هندی وپاکستانی بر تن دارند چگونه وارد کشور شدند وچرا به کشور های خودشان برگرداننده نمیشوند. کدام مسوال پاسخگوست .لطفا پیگیری کنید.

این اظهارات در حالی بیان می شود که امرودی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران اعلام کرده بود: با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر بیش از ۹۰۰ معتاد شناسایی و دستگیر شدند که این معتادان بعد از دستگیری برای انجام مراحل درمانی و بازپروری به کمپ‌های استاندارد منتقل می‌شوند.

امرودی گفت: در بین معتادان دستگیر شده، عده‌ای زن و کودک معتاد نیز وجود دارند که این زنان و کودکان برای انجام تست‌های اعتیاد و ترک به کمپ شفق منتقل شده‌اند.

معاون اجتماعی شهرداری تهران همچنین با اعلام اینکه ظرفیت کمپ‌های ترک اعتیاد که قرار است مدیریت آنها را بهزیستی برعهده داشته باشد، کفاف این تعداد زیاد از معتادان را نمی‌دهد، گفت: با همکاری‌های صورت گرفته قرار است ظرفیت کمپ‌ها تا پایان هفته افزایش پیدا کند تا جایی که در پایان این هفته کمپی با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته که نسبت به جمع‌آوری و انتقال معتادان متجاهر به این کمپ اقدام‌های لازم انجام می‌شود.

او اعلام کرده تا یکسال برخی از این معتادان در کمپ ها نگهداری می شوند. او گفته: همچنین در این کمپ‌ها مدت زمان ۳ تا ۹ ماه برای سم‌زدایی و ترک تحت کنترل هستند و بعد از ترک نهایی، مددکاران حاضر در کمپ‌های بازپروری تا یک سال وضعیت معتادان دستگیرشده را کنترل می‌کنند تا از بازگشت دوباره آنها به چرخه اعتیاد تا جایی که امکان دارد، جلوگیری شود.

هاشمی، استاندار تهران نیز اعلام کرده: برای اینکه دوره و مراحل پاکسازی با موفقیت بیشتر و به طور کامل انجام شود، مدت زمان حضور معتادان در مراکز را از سه ماه به ۶ ماه افزایش داده ایم.

او گفته: شهروندان تهران درباره موضوع جمع آوری معتادان منتظر خبرهای خوبی باشند، چرا که با طرح های پیش بینی شده، بیش از ۶ هزار معتاد به مراکز نگهداری آسیب های اجتماعی منتقل خواهند شد.

با وجود اقدامات عملی برای بازگرداندن این اشخاص به چرخه زندگی عادی، باز هم برخی از کلونی های معتادان در تهران، همچنان رها شده و برای ساماندهی آنها کاری انجام نشده است. مشاهدات عینی و گزارشهای مردمی نشان می دهد همچنان در برخی از محلات سراسر پایتخت، معتادان متجاهر پراکنده اند و در عرصه آمار نیز مشاهده می شود تعداد معتادان خیابانخواب، بیش از ظرفیت اردوگاه های نگهداری است.
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۶۷۲۹۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.