۰

قاتلی که تا 2050 از سرطان سبقت می‌گیرد!

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
در این بررسی آمده است در صورتیکه اقدامات لازم اتخاذ نشود تعداد افرادی که به دلیل عفونت‌های مقاوم به دارو تا سال ۲۰۵۰ جان خود را از دست می‌دهند از انواع بیماری سرطان پیشی می‌گیرد.

به گفته کارشناسان مرگ و میر ناشی از مقاومت دارویی از ۷۰۰ هزار مورد در سال ۲۰۱۵ به سالانه ۱۰ میلیون مورد تا سال ۲۰۵۰ افزایش خواهد یافت. در حقیقت افراد سراسر جهان میزان بیشتری آنتی بیوتیک مصرف می‌کنند که موجب می‌شود تاثیر درمانی آن کاهش یابد. همچنین در کنار این وضعیت شاهد آن هستیم که تعداد کمتری آنتی بیوتیک جدید تولید می‌شود. علاوه بر این پزشکان بر این باورند امکان اینکه بیماری‌های معالجه پذیر دیگر نیز قابل درمان نباشند به تدریج افزایش می‌یابد.

به گزارش فاکس نیوز، به گفته متخصصان دست یافتن به پیشرفت‌های علمی ارزشمند است اما تبدیل آن‌ها به داروهای مناسب برای مصرف عموم مردم، نیازمند اقدامات بسیاری است. همچنین تولید داروهای آنتی بیوتیک به طور کلی سود خوبی را برای شرکت‌های تولید کننده به دنبال ندارد.
مرجع : ایسنا
کد مطلب : ۶۷۷۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.