۰

بعضی‌ها باید از تصمیم باهنر درس بگیرند

تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
بهروز نعمتی با اشاره به تعدد ثبت نام نامزدها و نگرانی عده ای از این موضوع، خاطرنشان کرد: استنباط ما ازحضور و تعدد کاندیداها در انتخابات نشان از مردمسالاری دینی در کشور ما دارد. به هر میزان که تعداد نامزدها در انتخابات مجلس و خبرگان و حتی شوراها افزایش یابد، این اشتیاق عمومی، به نهادینه شدن مردمسالاری در کشور کمک می کند. قطعا اینگونه حرکت ها به نفع نظام است و بعید می دانم که فرد یا افرادی بخواهند از این موضوع ناراحت شوند.

سخنگوی سابق هیئت رئیسه مجلس همچنین در پاسخ به این سئوالی که به برخی اظهارنظرها درباره نحوه احراز صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان اشاره داشت، گفت: موضوع حراست از نظام از اصلی ترین مسائل کشور است و شورای نگهبان در این زمینه تکلیف دارد که به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کند. دلیلی ندارد افرادی که در چارچوب نظام و قانون نمی گنجند، تائید صلاحیت شوند.

وی افزود: بسیاری از ۱۲ هزار نفری که برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند، ممکن است شرایط اولیه احزار صلاحیت را نداشته باشند و از آنجایی که مجلس محل قانونگذاری و به تعبیر حضرت امام (ره) در راس امور قرار دارد، نمی توان این جایگاه را به هرکسی سپرد.

نعمتی تاکید کرد: شورای نگهبان باید رسالت خودش را انجام دهد و امیدواریم که با دقت و حساسیت بیشتر این کار انجام گیرد که خدای نکرده حقی، ناحق نشود. چرا که شاید گله مندی ها این باشد که بعضا در بعضی از نقاط دقت لازم وجود نداشته باشد وگرنه در صورتی که دقت شده و سره و از ناسره تشخیص داده شود، این اتفاق باید وجود داشته باشد همانطور که در سراسر دنیا نیز ارکان و دستگاه‌‌های نظارتی وجود دارند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت در خصوص ارزیابی خود از اقدام محمدرضا باهنر در انصراف از حضور در انتخابات مجلس دهم نیز خاطرنشان کرد: بالاخره آقای باهنر ۶ دوره نماینده مجلس بوده و این مدت طولانی فرصت خوبی بوده است که ایشان اگر تلاشی داشته، به ثمر بنشاند.

وی تصریح کرد: اینکه آقای باهنر به این تصمیم رسیده و با شهامت کناره گیری کرده حرکت خوب و جدیدی است که بسیاری از دوستان ما نیز باید از آقای باهنر یاد بگیرند.
مرجع : خبرآنلاین
کد مطلب : ۶۷۸۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.