۰

طنین شادی جشن سال نو میلادی در مرز آستارا

تاریخ انتشار
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
هم زمان با آغاز سال ۲۰۱۶میلادی بسیاری اهالی شهر آستارای جمهوری آذربایجان و روستاهای اطراف این شهر به عنوان نزدیک ترین شهر به نوار مرزی آستارا غرق نور و شادی شد.
نورافشانی بسیار زیبایی که اهالی روستاهای مرزی آستارا را به بیرون از خانه ها کشانده تا برای دقایقی از مقابل خانه های خود به تماشای آن در لحظه تحویل سال نو میلادی بنشینند.
در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به سال نو میلادی تعداد کثیری از اتباع جمهوری آذربایجان با گذر از مرز زمینی آستارا و با حضور در شهر آستارا ، اقدام به خرید انبوه کالاهای مصرفی مورد نیاز خود از قبیل انواع میوه ، خشکبار ، آجیل و سایر کالاهای مصرفی روزمره می کنند.
افت ارزش مانات پول ملی جمهوری آذربایجان تا حدود ۲۰ درصد و گرانی میوه و برخی اقلام پرمصرف در آستانه سال جدید میلادی در جمهوری آذربایجان، موجب شده که شهروندان این کشور به ویژه آنهایی که در شهرهای آستارا ، لنکران ، ماساللی ، جلیل آباد ، یاردیملی ، لریک و سلیان ساکن هستند، به منظور تامین مایحتاج خود با گذر از دروازه مرزی آستارا به کشورمان وارد شده و پس از تامین این اقلام و کالاهای مورد نیاز خود به کشورشان مراجعت کنند.
روزانه حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع آذری با گذر از دروازه مرزی آستارا وارد کشورمان شده و به تامین مایحتاج و اقلام مورد نیاز خود می پردازند.
جمهوری آذربایجان کشوری در منطقه جغرافیایی قفقاز و در ساحل غربی دریای خزر واقع شده و پایتخت، آن شهر باکو است.
جمهوری خودمختار نخجوان که از خاک اصلی جمهوری آذربایجان جدا مانده ، واحد فدرال این کشور محسوب می شود.
نوع حکومت جمهوری آذربایجان ، جمهوری پارلمانی چند حزبی با یک مجلس قانونگذاری بوده و از سال ۲۰۰۱ میلادی به عضویت شورای اروپا درآمده است.
زبان رسمی جمهوری آذربایجان که در روز ۳۰ اوت ۱۹۹۱ اعلام استقلال کرد، ترکی آذربایجانی می باشد.
مرجع : ایرنا
کد مطلب : ۶۷۸۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

کلام امیر
لَا غِنَى كَالْعَقْلِ، وَ لَا فَقْرَ كَالْجَهْلِ، وَ لَا مِيرَاثَ كَالْأَدَبِ، وَ لَا ظَهِيرَ كَالْمُشَاوَرَةِ.

امام(عليه السلام) فرمود: هيچ ثروتى چون عقل، و هيچ فقرى چون نادانى نيست. هيچ ارثى چون ادب، و هيچ پشتيبانى چون مشورت نيست.